ایمنی افتضاح ام‌جی۵ در ANCAP با صفر ستاره ایمنی + ویدیو

سدان اقتصادی MG5 در ارزیابی های ایمنی خودرو موسسه ANCAP به عنوان خودرویی با صفر ستاره ایمنی رتبه‌بندی شده است!

پنجشنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
ایمنی افتضاح ام‌جی۵ در ANCAP با صفر ستاره ایمنی + ویدیو

در ارزیابی‌های ANCAP که مختص ارزیابی ایمنی خودروهای بازار استرالیاست و استانداردهای سخت‌گیرانه ای نیز دارد، سدان اقتصادی MG به عنوان یک خودرو فاقد ستاره ایمنی یا به‌اصطلاح، صفر ستاره ایمنی ارزیابی شده!

یکی از دلایل این رتبه‌بندی افتضاح در ایمنی این است که MG5 در مدل پایه، فاقد پیش‌کشنده برای کمربند های ایمنی است و در تیپ‌های بالارده و مجهز این خودرو نیز تنها کمربندهای ایمنی جلو دارای پیش‌کشننده هستند. این خودرو در تست های ANCAP فاقد رادار هشدار نقاط کور و همیار حفظ خودرو در بین خطوط بوده که در رتبه‌بندی صفر ستاره آن، بی‌تاثیر نبوده. در ضمن، عملکرد سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک نیز محدود بوده که این مورد نیز مزید بر علت می‌باشد.

مجموع این موارد باعث شد MG5 در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال، تنها ۳۷ درصد و در حفاظت از سرنشینان خردسال، ۵۸ درصد از مجموع ۱۰۰ درصد را کسب کند. در ایمنی عابر پیاده نیز امتیاز خودرو، ۴۲ درصد ارزیابی شده. بد نیست بدانید در بخش سیستم های ایمنی همیار، MG5 تنها ۱۳درصد از مجموع ۱۰۰ درصد را از ANCAP گرفته.

کارلا هوروِگ، نایب‌رئیس اجرایی ANCAP در مورد این رتبه‌بندی MG5 گفته که MG برداشت درستی از انتظارات امروز خریداران در زمینه ایمنی خودرو ندارد و معتقد است این ارزیابی، بصورت رُک و بدون پروا یادآوری می‌کند که همه خودروها از نظر ایمنی، در یک سطح نیستند، حتی خودروهای جدید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟