پیش‌نمایش کوچکترین و ارزان‌ترین خودرو برقی تویوتا

کانسپت Toyota Urban Crossover پیش‌نمایش یکی از ۱۵ خودرو الکتریکی و آلایندگی صفری است که تویوتا قرار است تا ۲۰۲۶ در بازارهای اروپایی عرضه کند.

سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کراس‌اوور الکتریکی تویوتا - Toyota Urban Crossover Concept

تویوتا از یک کراس‌اوور کوچک بنام Urban Crossover رونمایی کرده که پیش‌نمایش کوچکترین و ارزان‌ترین خودرو الکتریکی این برند می‌باشد؛ خودرویی که احتمالا bZ2X نام خواهد داشت و یک آلترناتیو پاک و تمام-الکتریکی خواهد بود برای کراس‌اوور های ساب‌کامپکتی نظیر تویوتا C-HR. البته تویوتا این خودرو را رقیبی برای امثال ولوو EX30 می‌داند.

کراس‌اوور الکتریکی تویوتا - Toyota Urban Crossover Concept

نمونه تولیدی این خودرو که قرار است به‌زودی با هدف عرضه در بازارهای اروپایی، روی خط تولید تویوتا برود، هم بصورت تک دیفرانسیل (با یک موتور الکتریکی) عرضه خواهد شد و هم بصورت AWD (با دو موتور الکتریکی). دو ظرفیت باتری هم برای این خودرو در نظر گرفته شده که البته فعلا اطلاعاتی از آن در دست نیست.

کراس‌اوور الکتریکی تویوتا - Toyota Urban Crossover Concept

بد نیست بدانید نمونه تولیدی این خودرو، یکی از ۱۵ خودرو تمام-الکتریکی و آلایندگی صفر، اعم از خودرو سواری و خودرو کار است که تویوتا قرار است تا ۲۰۲۶ در بازارهای اروپایی عرضه کند. از امروز تا سال ۲۰۲۶، تویوتا شش خودرو تمام-الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد و انتظار دارد تا آن زمان، بیش از ۲۰ درصد خودروهای تحویلی خود در بازارهای اروپایی، خودرو الکتریکی باشند. هدف‌گذاری تویوتا نیز بر این است تا سالانه بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۶ تحویل خریداران اروپایی دهد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟