رکوردشکنی های بی‌وای‌دی در تولید خودرو، ادامه دارد

شش میلیونمین خودروی مبتنی بر انرژی های نو بی‌وای‌دی که یک دستگاه فنگ‌چنگ بائو۵ است، از خط تولید این خودروساز بزرگ چینی خارج شد.

دوشنبه - ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
تولید شش میلیونمین خودرو مبتنی بر انرژی های نو و تجدید پذیر در بی‌وای‌دی - 6Millionth BYD NEV

روز گذشته یک روز بزرگ در تقویم کاری بی‌وای‌دی بود چراکه این خودروساز چینی توانست شش میلیونمین خودروی مبتنی بر انرژی های نو یا به اصطلاح، NEV خود را به تولید برساند. نکته جالب توجه این است که شش میلیونمین NEV تولیدی BYD، یک دستگاه فنگ‌چنگ بائو۵ است که جدیدترین محصول بی‌وای‌دی برای بازار چین به حساب می‌آید. جالب‌تر این که BYD یک‌ششم این تعداد خودروی الکتریکی مبتنی بر باتری (BEV) و پلاگین-هایبرید (PHEV) را در مدت سه ماه به تولید رسانده که آمار خارق‌العاده ای است.

تولید شش میلیونمین خودرو مبتنی بر انرژی های نو و تجدید پذیر در بی‌وای‌دی - 6Millionth BYD NEV

در حال حاضر بی‌وای‌دی ۹ سایت تولید خودروی سواری در ۹ استان چین دارد. این سایت های تولیدی، خودروهای تولیدی BYD برای 58 کشور دنیا، شامل چین را تامین می‌کنند. البته تصمیم به تاسیس سایت های تولیدی خارج از چین نیز گرفته؛ تایلند و برزیل از جمله کشورهای هدف برای تاسیس سایت های تولید خودروی BYD می‌باشند.

شش میلیونمین BYD تولیدی یعنی بائو۵ که یک SUV مدرن و مجهز با قیمتی در محدوده ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار است و همانطور که اشاره شد، چند هفته‌ای بیشتر از آغاز عرضه آن در بازار چین نمی‌گذرد، در سایت ژنگ‌ژو واقع در استان هینان چین به تولید رسیده. این سایت تولیدی، خودروهایی نظیر BYD Seal را نیز تولید می‌کند.

تولید یک میلیونمین خودرو مبتنی بر انرژی های نو و تجدید پذیر در بی‌وای‌دی - 1Millionth BYD NEV

در این بین، جا دارد باز هم تاکید کنیم بی‌وای‌دی یک‌ششم از رکورد شش میلیون دستگاهی تولید خودروهای مبتنی بر انرژی های نو یا به اصطلاح، NEV را در تنها سه ماه به تولید رسانده. محض اطلاع هم که شده، بد نیست بدانید از زمان عرضه F3 DM در سال ۲۰۰۸، نزدیک به ۱۳ سال طول کشید تا بی‌وای‌دی بتواند به از مرز تولید یک میلیون NEV عبور کند.

عبور از مرز دو میلیون دستگاه، به مراتب کمتر از این مدت، زمان بُرد چراکه BYD توانست ۱۲ ماه پس از تولید یک میلیونمین NEV خود، از مرز تولید ۲ میلیون خودروی مبتنی بر انرژی های نو، عبور کند. و جالب است بدانید شش ماه بعد از آن، رکورد تولید NEV ها در بی‌وای‌دی با تولید سه میلیونمین دستگاه، جابجا شد.

تولید سه میلیونمین خودرو مبتنی بر انرژی های نو و تجدید پذیر در بی‌وای‌دی - 3Millionth BYD NEV

با روندی که تولید خودروهای الکتریکی و پلاگین هایبرید به خود گرفته، بعید نیست خیلی زود آمار تولید این نوع خودروها در BYD از هفت میلیون دستگاه نیز بگذرد. ذکر این نکته ضروری است که بی‌وای‌دی از آوریل ۲۰۲۲ تولید هر گونه خودروی متکی بر سوخت های فسیلی یا به‌اختصار، ICE را پایان داده تا تنها به تولید خودروهای مبتنی بر انرژی های نو و تجدیدپذیر تمرکز داشته باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟