موتور هزار سفری سوزوکی، برای مدل ۲۰۲۴ تازه شد

سوزوکی GSX-S1000GT که یک موتورسیکلت اسپرت سفری با موتور چهار سیلندر خطی ۹۹۹ سی‎سی است، در مدل ۲۰۲۴ با رنگ‌های بدنه جدید عرضه می‌شود.

سه شنبه - ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
موتورسیکلت هزار سفری سوزوکی GSX-S1000GT مدل ۲۰۲۴

سوزوکی مدل ۲۰۲۴ موتورسیکلت اسپرت تورینگ خود، GSX-S1000GT را با رنگ‌های جدید، معرفی کرد. این مدل که متفاوت از همزاد اسپرتی و عملکرد-محور GSX-R1000 است، همانطور که از پسوند GT پیداست، یک موتورسیکلت سَفَری یا به اصطلاح تورینگ است، البته با ویژگی‌های اسپرتی و آدرنالین‌سازی که از سری GSX سوزوکی سراغ داریم.

موتورسیکلت هزار سفری سوزوکی GSX-S1000GT مدل ۲۰۲۴

سوزوکی GSX-S1000GT همچون مدل GSX-R1000 دارای یک طراحی ظاهری تهاجمی است، با سطوح بادخود متعدد و شکست های متعدد بر روی بدنه. اما به لطف ارتفاع بالاتری که اهرم فرمان دارد، و همچنین جاپایی راحت‌تر، ارگونومی ایستاده‌تری برای موقعیت نشیمن موتورسوار و ترک‌سوار دارد. امکاناتی هم که در قالب آن ارائه می‌شود، بیشتر بر راحت‌تر ساختن سواری متمرکز هستند، به‌ویژه برای مسیرهای طولانی‌تر.

موتورسیکلت هزار سفری سوزوکی GSX-S1000GT مدل ۲۰۲۴

این موتورسیکلت هزار سوزوکی در مدل جدید، قیمت پایه ۱۵هزار و ۱۹۹ یورویی در بازارهای اروپایی داشته، همانطور که اشاره شد، در مدل ۲۰۲۴ با چهار رنگ بدنه جدید عرضه شده که عبارتند از آبی ترایتون متالیک، آبی آینه‌ای متالیک، سرخ آب‌نباتی، سیاه براق. همچنین با تنها یک یورو هزینه بیشتر، خریداران می‌توانند این سوزوکی اسپرت سفری را با کیت بار جدید سفارش دهند.

موتورسیکلت هزار سفری سوزوکی GSX-S1000GT مدل ۲۰۲۴

غیر از این موارد اما سوزوکی GSX-S1000GT در مدل ۲۰۲۴ تفاوت دیگری با مدل ۲۰۲۳ نداشته، از همان موتور ۹۹۹ سی‌سی قبل که از نوع ۴ سیلندر خطی است، نیرو می‌گیرد. این موتور ۱۵۰ اسب‌بخاری توان تولید ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته و کافی است این مقادیر را در کنار وزن ۲۲۶ کیلوگرمی آن بگذارید تا متوجه شوید که با چه هیولای دو چرخی طرف هستید. با این حال اما مجموعه محرکه به‌نحوی مهندسی شده که اوضاع، کاملا در کنترل موتورسوار باشد. یک زین پله‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده که برای موتورسوار، ارتفاع ۸۱ سانتیمتری دارد و همین، سوزوکی GSX-S1000GT را مناسب می‌سازد برای افرادی با ویژگی‌های فیزیکی متنوع.

موتورسیکلت هزار سفری سوزوکی GSX-S1000GT مدل ۲۰۲۴

سوزوکی این موتورسیکلت اسپرت تورینگ خود را با امکانات متنوعی نیز عرضه می‌کند مثل نمایشگر TFT تماما رنگی ۶.۵ اینچ که به لطف اپلیکیشن mySPIN، بصورت کاملا روان به تلفن همراه موتورسوار، متصل می‌شود و از این طریق، مواردی نظیر تماس‌ها، پخش موزیک و نویگیشن را به راحتی می‌توان از طریق این نمایشگر، تحت نظر داشت.

موتورسیکلت هزار سفری سوزوکی GSX-S1000GT مدل ۲۰۲۴

فناوری سیستم گاز سیمی به‌کار رفته در این محصول، کنترل دقیق بر چگونگی توزیع نیروی پیشرانه را تضمین می‌کند. یک سیستم تنظیم حالت سواری بنام SDMS نیز برای GSX-S1000GT ارائه شده که مخفف Suzuki Drive Mode Selector است و از طریق آن، موتورسوار می‌تواند چگونگی عملکرد مجموعه محرکه، از پاسخگویی گاز تا ترمز ABS و کنترل هرزگردی را به دلخواه و با توجه به شرایط مسیر و آب‌وهوا، تنظیم کند.

موتورسیکلت هزار سفری سوزوکی GSX-S1000GT مدل ۲۰۲۴

برای راحتی هرچه بیشتر موتورسوار، به‌ویژه در مسیرهای طولانی‌تر، سوزوکی کوئیک‌شیفتر دو جهته برای GSX-S1000GT در نظر گرفته که با سهولت بخشیدن به فرآیند تغییر دنده‌ها، سواری را نرم‌تر نیز می‌کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟