خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا به نمایش عموم درآمد

خودروی برقی اسکای ول ET5 که قرار است به‌زودی توسط نبکا (شرکت سرمایه‌گذاری مشترک کرمان خودرو و مپنا) به بازار عرضه شود، به نمایش عموم درآمد.

دوشنبه - ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا - SKYWELL ET5 Electric SUV by NEBKA

شرکت خودروی برقی نوین ماهان (نبکا) شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی است که با هدف تولید خودروهای برقی و ایجاد زیرساخت شارژ این نوع از خودروها در ایران توسط گروه صنایع خودرو سازی کرمان و گروه مپنا تاسیس شده است. اولین محصول این شرکت، خودروی برقی اسکای ول ET5 است که پس از گذراندن موفقیت آمیز تست های میدانی در شرایط آب و هوایی مختلف ایران، تجاری‎سازی شده و در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم وارد خطوط تولید صنایع خودروسازی کرمان شده است. این خودرو، اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاهی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان روایت خدمت برگزار کرده، تجربه می‌کند.

خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا - SKYWELL ET5 Electric SUV by NEBKA

خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا یک کراس‌اوور سایز متوسط است که با طول بدنه ۴.۶۹۸ میلیمتر، از فاصله دو محور ۲.۸۰۰میلیمتری بهره می‌برد که عدد بسیار خوبی برای خودرویی در این ابعاد به حساب می‌آید و فضای بسیار جاداری را برای کابین، ایجاد کرده است.

در این فضا، سطح بسیار خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی در قالب خودروی برقی اسکای ول ET5 ارائه شده مثل صندلی‌های برقی با تنظیم ۴ جهته در جلو به همراه سردکن و گرمکن، و همچنین تنظیم گودی کمر، زیرپایی و پشت سری صندلی راننده، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲.۸ اینچ، پشت‌آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانورامیک، تهویه اتوماتیک با سیستم تصفیه هوا، نورپردازی قابل‌تنظیم فضای داخلی در ۱۲۸ طیف رنگی هماهنگ با موزیک، کول‌باکس و پد شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند.

خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا - SKYWELL ET5 Electric SUV by NEBKA

در بخش ایمنی و سیستم های همیار نیز می‌توان به بهره‌مندی از سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب، کروزکنترل هوشمند، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، اتوهُلد، هشدار خواب‌آلودگی راننده، چراغ‌های اتوماتیک جلو، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی و ترمز اضطراری اتوماتیک اشاره کرد.

اما بی‌شک آنچه که مهمتر از این موارد است، بهره‌مندی خودرو الکتریکی SKYWELL ET5 از یک پیشرانه به‌روز و پیشرفته تمام-الکتریکی است که می‌تواند تا ۵۲۰ کیلومتر را در فاصله هر بار شارژ کامل مجموعه باتری‌ها، بپیماید. و این در حالی است که به لطف بهره‌مندی از حالت شارژ سریع، می‌توان از ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت مجموعه باتری‌ها را در تنها ۳۵ دقیقه شارژ کرد. البته در حالت شارژ کُند، ۰ تا ۱۰۰ شارژ مجموعه باتری‌ها، طبق کاتالوگ شرکت، ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا - SKYWELL ET5 Electric SUV by NEBKA

لازم به ذکر است به سبک خودروهای الکتریکی روز دنیا، در SKYWELL ET5 شرکت نبکا نیز شاهد استفاده از فناوری بازیافت هوشمند انرژی حاصل از ترمز و یا کاهش سرعت هستیم و طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت، تا ۳۰درصد از انرژی حاصل از ترمز، بازیافت و به چرخه استفاده در مجموعه محرکه خودرو بازمی‌گردد. در کنار این موراد، بد نیست اشاره هم داشته باشیم به این که می‌توان از خودرو تمام-الکتریکی SKYWELL ET5 به عنوان منبع تغذیه لوازم برقی خانگی در مواقع خاموشی نیز استفاده کرد.

خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا - SKYWELL ET5 Electric SUV by NEBKA

با ورود خودروی برقی اسکای ول ET5 شرکت نبکا به خطوط تولید صنایع خودروسازی کرمان در ارگ جدید بم، انتظار می‌رود به‌زودی اطلاعاتی از زمان عرضه آن به بازار ارائه شود. البته می‌دانیم این مهم، قرار است تا اواخر امسال، عملیاتی شود و SKYWELL ET5 شرکت نبکا به عنوان یکی از اولین خودروهای الکتریکی مونتاژ داخل کشور به بازار خواهد آمد تا آغاز باشد برای ورود خودروسازی ایران به عصر خودروهای الکتریکی و پاک.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 13 شهریور 1402 - 04:35

    خودروی برقی تولید کردی کجای کشور جایگاه شارژ برقی داره