نادر فقیهزاده، طراح خودروی شناختهشده ایرانی که در زمان حضور در دپارتمان طراحی بامو، با سرپرستی طراحی بدنه نسل پیشین بامو سری ۷ به شهرت رسید، بیش از یک سال است که مدیریت دپارتمان طراحی Avatr را عهدهدار شده؛ برندی نوپا که با سرمایهگذاری مشترک چانگان، هوآوی و CATL تاسیس شده تا خودروهای الکتریکی بالارده و تکنولوژی-محور برای بازار چین بسازد.
اولین محصول آواتار، یک کراساوور اسپرت بنام Avatr 11 بود که دقیقا یک سال پیش برای بازار چین معرفی شد. حال دومین محصول آواتار با کُد ۱۲ رونمایی میشود؛ خودرویی اسپرتی با تناسباتی شبیه به پورشه پانامرا و یک زبان طراحی پیشرو که دارای پیشرانه تمام-الکتریکی است. این پیشرانه هم بصورت تکموتور که با ۳۱۳ اسببخار قدرت بر روی محور عقب قرار میگیرد، برای Avatr 12 قابل سفارش خواهد بود، و هم بصورت جفتموتور که در این صورت، یک پیکربندی AWD قدرتمند برای Avatr 12 بهوجود میآید، با ۵۷۸ اسببخار قدرت.
هنوز اطلاعات زیادی از آواتار ۱۲ منتشر نشده اما میدانیم خودروی سنگینوزنی است. این خودروی ۵.۰۲۰ میلیمتری، بر روی دو محور به فاصله ۳.۰۲۰ میلیمتر سوار است و در پیکربندی تکموتور، ۲.۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد. این عدد در پیکربندی جفتموتور به ۲.۳۰۰ کیلوگرم میرسد که عدد به نسبت بالایی است. پکیج باتریهای آن نیز احتمالا همچون Avatr 11 از نوع ۹۰.۴ کیلوواتساعت برای مدل تکموتور و ۱۱۶.۸ کیلوواتساعت برای مدل جفتموتور خواهد بود.
اصلیترین رقبای آواتار ۱۲ در بازار چین، NIO ET7 و Zeeker 001 خواهند بود. گفتنی است آواتار از زمان آغاز عرضه کراساوور Avatr11 در چین، ۱۰.۷۵۵ دستگاه از آن به فروش رسانده که با توجه به گذشت مدتزمان کوتاه از آغاز عرضه آن، عدد بسیار خوبی است. به همین ترتیب، انتظار میرود از Avatr12 نیز استقبال خوبی صورت بپذیرد.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟