مرگ نیسان تایتان حتمی شد

نیسان بالاخره تصمیم گرفته از تابستان ۲۰۲۴ به تولید پیکاپ بد فروش و نه‌چندان محبوب خود، تایتان، که در میسیسیپی به تولید می‌رسد، پایان دهد.

یکشنبه - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
پیکاپ فول‌سایز ژاپنی نیسان تایتان ۲۰۲۳ - Nissan Titan 2023 Full-Size Pickup Truck

بعد از سال‌ها فروش ضعیف، نیسان بالاخره تصمیم گرفته به تولید تایتان، پیکاپ فول‌سایز خود، پایان دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۰۲۴، سال پایانی تولید نیسان تایتان خواهد بود و اینطور که شنیده می‌شود، نیسان فعلا برنامه‌ای برای تولید و عرضه نسل آتی آن، ندارد. نیسان قرار است تابستان ۲۰۲۴ تولید تایتان در سایت تولیدی خود، واقع در کنتون میسی‌سیپی را پایان دهد.

پیکاپ فول‌سایز ژاپنی نیسان تایتان ۲۰۲۳ - Nissan Titan 2023 Full-Size Pickup Truck

این خبر، ابتدا بصورت یک شایعه و خبر درگوشی مطرح شد، اما با قوت گرفتن شایعات، نیسان آمریکای شمالی ضمن تایید خبر، اطلاعیه زیر را پیرامون توقف تولید تایتان منتشر کرده است:

تولید نیسان تایتان قرار است است تابستان ۲۰۲۴ در سایت تولیدی کنتون ما واقع در میسیسیپی پایان یابد. ما در قالب برنامه “بلندپروازی ۲۰۳۰” نیسان جهت رسیدن به یک آینده برقی‌شده، در حال شتاب دادن به فرآیند تجهیز سایت تولیدی کنتون به جدیدترین تکنولوژی های تولید خودروهای الکتریکی هستیم. این فرآیند، پشتیبان تولید دو خودرو تماما-الکتریکی کاملا جدید خواهد بود. از این رو، قرار نیست با توقف تولید تایتان، شاهد تعدیل نیرو باشیم.

تایتان ۲۰ سال است که به نامی مهم برای نیسان در آمریکای شمالی تبدیل شده و قدردان نمایندگی ها فروش، مشتریان و هزاران نیروی کاری هستیم که در این چرخه حیات تایتان، نقش‌آفرینی کردند.

پیکاپ فول‌سایز ژاپنی نیسان تایتان ۲۰۲۳ - Nissan Titan 2023 Full-Size Pickup Truck

نیسان با توجه به محبوبیت بسیار بالای پیکاپ های فول‌سایز در آمریکا، بسیار به نقش‌آفرینی تایتان در این بازار امیدوار بود اما همانطور که تویوتا با تاندرا تجربه کرده بود، ورود به این بازار تحت حکمرانی دیترویتی ها، و سهم‌خواهی از آن، کار آسانی نیست. ۲۰۰۵ بهترین سال تایتان در آمار فروش نیسان بوده به این ترتیب که توانست فروش ۸۶هزار و ۹۴۵ دستگاهی را در آن سال تجربه کند. اما به فاصله چند سال و افزایش سرسام‌آور بهای سوخت به واسطه بحران اقتصادی، فروش نیسان تایتان شدیدا تحت تاثیر قرار گرفت به شکلی که سال ۲۰۰۹، روی هم رفته تنها ۱۹هزار و ۴۲ دستگاه از آن به فروش رسید. و نیسان تایتان هرگز نتوانست از سنگینی این بحران، کمر راست کند.

پیکاپ فول‌سایز ژاپنی نیسان تایتان ۲۰۲۳ - Nissan Titan 2023 Full-Size Pickup Truck

سال ۲۰۲۲، مجموع فروش نیسان تایتان به تنها ۱۵هزار و ۶۳ دستگاه کاهش یافته و اینطور که از گزارش مالی نیمه نخست ۲۰۲۳ برمی‌آید، ۵.۹ درصد نیز در این مدت نسبت به نیمه نخست ۲۰۲۲ افت فروش داشته.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟