رشد ۲۳۳درصدی تولید آرین دیزل در سه ماهه نخست ۱۴۰۲

آرین دیزل در سه ماهه نخست سال جاری موفق به تولید ۷۷۰ دستگاه کامیونت JAC در تناژ مختلف و ۱۲۸ دستگاه کامیون کشنده جدید شکموتو X5000 شده است.

چهارشنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کامیون کشنده شکموتو X5000 - رشد ۲۳۳درصدی تولید آرین دیزل در سه ماهه نخست ۱۴۰۲

طبق آمار انتشار یافته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سه ماهه نخست سال جاری، آرین دیزل پایا توانسته با دستیابی به عدد ۸۹۸ دستگاه برای تولید انواع کامیونت های JAC و همینطور کامیون کشنده شکموتو X5000، رُشد تولید ۲۳۳ درصدی را در بخش کامیونت، کامیون و کامیون کشنده را در مقایسه به سه ماهه نخست ۱۴۰۱ رقم بزند.

این آمار حاکی از آن است که در بخش کامیونت، رُشد تولید برای تُناژ مختلف از برند JAC، چشمگیر بوده به این ترتیب که تولید کامیونت ۶تن JAC از ۶۸ دستگاه فروردین تا خرداد ۱۴۰۱ به ۲۵۰ دستگاه رسیده و تولید مدل ۸.۵ تن نیز از ۷۵ دستگاه سال گذشته به ۲۵۰ دستگاه رسیده، مقادیری که به ترتیب رُشد ۲۶۸ و ۲۳۳ درصدی تولید را برای این تناژهای کامیونت JAC آرین دیزل نشان می‌دهند. بیشترین تولید کامیونت JAC از اول فروردین تا انتهای خرداد اما به نمونه ۹ تن اختصاص یافته است. در این مدت، ۲۷۰ دستگاه از این محصول در کارخانه آرین پارس موتور واقع در شهرستان خمین استان مرکزی به تولید رسیده که در مقایسه با ۱۲۷ دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۳ درصد رُشد را نشان می‌دهد.

برای سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، کامیون کشنده جدید شکموتو X5000 نیز به جمع تولیدات آرین دیزل اضافه شده که تولیدش، از زمستان سال گذشته آغاز شده است. در مدت مذکور، آرین دیزل موفق به تولید ۱۲۸ دستگاه از این محصول شده که در کنار تولید ۷۷۰ دستگاهی انواع کامیونت JAC در این شرکت، مجموع تولید سه ماه نخست آرین دیزل در سال ۱۴۰۲ در بخش کامیونت، کامیون و کشنده را به ۸۹۸ دستگاه می‌رساند. این در حالی است که برای سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، مجموع تولید ۲۷۰ دستگاه در این بخش برای آرین دیزل پایا به ثبت رسیده بود.

انتظار می‌رود تا پایان سال، شاهد همین روند در رُشد تولید آرین دیزل باشیم چراکه در کنار اضافه شدن کامیون های باری برند شکموتو به سبد تولیدات، قرار است فیس‌لیفت کامیونت جک با ظاهری کاملا جدید نیز محصولات آرین دیزل اضافه شود و اینها، نویدبخش رونق بیشتر تولید در این سنگین‌ساز خصوصی است.

لازم به ذکر است آرین دیزل یک ون باری و مسافری با نام سانری را نیز در سبد تولیدات خود دارد که البته تولید آن از سال گذشته، متوقف شده و برای سال جدید نیز تولیدی از آن به ثبت نرسیده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟