فونیکس تیگو۷پرومکس به ایران آمد

مدیران خودرو به زودی قرار است محصول جدیدی را با نام تیگو۷پرومکس بین فونیکس تیگو۷پرو و تیگو۸پرو معرفی و به بازار عرضه کند.

یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
فونیکس تیگو۷پرومکس به ایران آمد

تصاویری به دستمان رسیده نشان می‌دهد تیگو۷پرومکس در صف دریافت پلاک گذرموقت (برای گذراندن فرآیندهای کسب مجوز) حضور دارد؛ خودرویی که محصول آتی برند فونیکس مدیران خودرو بوده، با پیشرانه قدرتمندتر و سطح بالاتری از امکانات نسبت به تیگو۷پرو، بین این محصول و تیگو۸پرو در سبد محصولات Fownix برای بازار ایران قرار خواهد گرفت.

چری تیگو۷پلاس بازارا چین - فونیکس تیگو۷پرومکس بازار ایران

خودرویی که قرار است با نام تیگو۷پرومکس و با نشان فونیکس در کشورمان عرضه شود، در اصل همان چری تیگو۷ پلاس بازار چین است؛ البته نمونه پیش از فیس‌لیفت ۲۰۲۳ این خودرو. در مقایسه با فونیکس تیگو۷پرو بازار کشورمان، تیگو۷پرومکس دارای طراحی متفاوت جلوپنجره و سپر جلو است و قاب کرومی جلوپنجره در آن، به سبک خودروهای DS، تا زیر چراغ‌های جلو امتداد یافته. در فضای داخلی هم تغییر اصلی، استفاده از طرح نمایشگر دوتایی بر روی داشبورد است. همسو با این تغییر، طراحی مجموعه داشبورد و رودری ها نیز مورد بازنگری قرار گرفته که انتظار می‌رود شاهد این موارد در فونیکس تیگو۷پرومکس نیز باشیم.

چری تیگو۷پلاس بازارا چین - فونیکس تیگو۷پرومکس بازار ایران

از این تغییرات ظاهری، مهمتر، استفاده از موتور قدرتمندتر ۱.۶ لیتری توربو است که با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. با این حساب، فونیکس تیگو۷پرومکس ۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر نسبت به تیگو۷پرو در اختیار دارد و این قدرت و گشتاور به‌مراتب بیشتر، قطعا می‌توان توان عملکردی بالاتری به این کراس‌اوور کامپکت چینی بازار کشورمان بدهد.

لازم به ذکر است تصاویری مکملی که در این نوشتار مشاهده می‌کنید، مربوط به چری تیگو۷پلاس پیش از فیس‌لیفت ۲۰۲۳ بازار چین می‌باشند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟