میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴؛ اسلحه فرانسوی برای نجات خودروساز ژاپنی

همچون نسل جدید میتسوبیشی ASX که پاییز سال گذشته برای بازارهای اروپایی معرفی شد، Colt جدید این خودروساز ژاپنی نیز چیزی نیست جز یک رنو ری‌بج شده.

دوشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴ - The All-New 2024 Mitsubishi Colt

میتسوبیشی قرار است زیر چتر حمایتی جدیدی که اتحاد رنو-نیسان برایش تدارک دیده، دوران گذار از روزهای بد را تجربه کند. این دوران، با نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر که برپایه نیسان ایکس‌تریل توسعه یافته، آغاز شد و با معرفی نسل جدید ASX برای بازارهای اروپایی که در اصل یک رنو کپچر ری‌‍بج شده است، ادامه یافت. حال میتسوبیشی آماده است تا محصول جدیدی را با نام کلت در بازارهای اروپایی عرضه کند که تناسبات و ژست بسیار آشنایی دارد. دلیل آن هم این است که Mitsubishi Colt جدید، در اصل همان رنو کلیو است، البته با تغییراتی در ظاهر و استفاده از نشان میتسوبیشی به جای نشان رنو.

میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴ - The All-New 2024 Mitsubishi Colt

میتسوبیشی کلت جدید با پییشرانه هایبرید متشکل از موتور ۱.۶ بنزینی و دو موتور برقی که ۱۴۱ اسب‌بخار قدرت دارد و بخش الکتریکی آن، تا ۸۰ درصد از رانندگی های شهری را انجام می‌دهد، عرضه خواهد شد. البته امکان خرید این خودرو با موتور ۱.۰ لیتری بنزینی نیز وجود خواهد داشت. این موتور ۳ سیلندر در نوع تنفس طبیعی، ۶۶ و در نوع توربو، ۹۰ اسب‌بخار قدرت در اختیار Mitsubishi Colt قرار می‌دهد.

میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴ - The All-New 2024 Mitsubishi Colt

همچنین بد نیست بدانید میتسوبیشی مجهزترین نمونه های نسل جدید کلت را با امکاناتی نظیر سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به نمایشگر ۹.۳ اینچ و رابط وایرلس اندروید و iOS، نمایشگر ۱۰ اینچ پشت فرمان، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سیستم تشخیص علایم جاده، هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو در هنگام دنده عقب، همیار پارک اتوماتیک و سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای پویا عرضه خواهد کرد.

میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴ - The All-New 2024 Mitsubishi Colt

فعلا اطلاعاتی از قیمت‌گذاری میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴ ارائه نشده اما می‌دانیم تولید آن از اواخر تابستان در کارخانه رنو واقع در بورسا کشور ترکیه آغاز خواهد شد. آغاز عرضه آن در بازارهای اروپایی نیز برای پاییز برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟