پیکاپ Rampage؛ برگ برنده RAM برای بازای در یک زمین تازه

پیکاپ جدید RAM Rampage خودروی باری دو کابین جمع‌وجوری است که برای رقابت با خودروهایی نظیر فورد Maverick و هیوندای سانتاکروز آمده است.

دوشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
پیکاپ جدید RAM Rapmage

محبوبیت بسیار بالایی که پیکاپ های جمع‌وجور در بازار آمریکای جنوبی دارند، طی سال‌های گذشته وسوسه حضور در این بازار بکر را به جان غول‌های خودروسازی آمریکا انداخته؛ فورد با Maverick و شورولت با مونتانای جدید می‌خواهد سهم از این بازار ببرد. و حتی هیوندای با سانتاکروز به این بازار ورود کرده. برند RAM نیز پیش‌تر با یک نمونه ری‌بج شده از فیات تورو بنام RAM 1200 حضور در بازار پیکاپ های جمع‌وجور را تجربه کرده اما این RAM، آن پیکاپی نیست که بتواند رو در روی همتا های جدید آمریکایی قد علم کند.

پیکاپ جدید RAM Rapmage

برای این مهم، محصول جدیدی توسط زیرمجموعه پیکاپ‌ساز استلانتیس به بازار آمده که Rampage نام دارد؛ خودرویی که نه در آمریکا، بلکه در برزیل مونتاژ می‌شود و فعلا مختص آمریکای مرکزی و لاتین است. رمپیج همچون سانتاکروز، موریک و مونتانا، پیکاپی است که ساختار مشترک با شاسی یا به اصطلاح، یونی‌بادی دارد.

پیکاپ جدید RAM Rapmage

پلتفرم این خودرو باری جمع‌وجور، مشترک است با خودروهایی نظیر آلفارومئو توناله، داج هورنت و جیپ کامپس. برای پییشرانه آن نیز گزینه هایی نظیر ۲.۰ لیتری دیزل ۱۷۰ اسبی و ۲.۰ لیتری توربو بنزینی که با ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم محرک چهار چرخ متصل است. با اولی، RAM Rampage می‌تواند تا ۱.۰۱۵ کیلوگرم بار حمل کند، عددی که برای مدل مجهز به موتور بنزینی، ۷۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

پیکاپ جدید RAM Rapmage

در کنار این ماهیت باری، پیکاپ جمع‌وجور RAM Rampage یک ماهیت لوکس و مجهز نیز دارد. برای مثال، بد نیست بدانید این خودرو در مجهزترین نمونه ها دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی Uconnect با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ لمسی و رابط کاربری وایرلس اندروید و iOS، نمایشگر ۱۰.۳ اینچ پشت فرمان، شش درگاه USB (که سه تای آنها USB-C است)، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سیستم صوتی هارمن-کاردن با ۱۰ بلندگو، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۱۲ جهت و نورپردازی محیطی قابل تنظیم فضای داخلی عرضه خواهد شد.

پیکاپ جدید RAM Rapmage

در لیست امکانات ایمنی و رفاهی آن نیز مواردی نظیر ترمز اضطراری اتوماتیک، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، هشدار نقاط کور راننده و همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر جلب نظر می‌کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟