نشان جدید پورشه در ۷۵سالگی این خودروساز رونمایی شد

پورشه از اواخر سال جاری میلادی نشان به‌روز رسانی شده خود را که ظاهر شیک‌تر و شکیل‌تری دارد بر روی تولیداتش استفاده خواهد کرد.

جمعه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
مقایسه لوگو جدید پورشه برای سال ۲۰۲۳ با لوگو تغییر یافته در سال ۲۰۱۴

پورشه بعد از یک پروسه سه ساله طراحی و ساخت، بالاخره از نشان جدید خود در آستانه جشن ۷۵ سالگی، رونمایی کرد. این نشان جدید، نمونه تغییر یافته لوگویی است که از سال ۱۹۵۲ روی تولیدات پورشه نقش می‌بندد. استفاده از آن بر روی خودروهای پورشه نیز از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. بد نیست بدانید تا پیش از معرفی این نشان معروف در سال ۱۹۵۲، خودروهای پورشه با نوشته PORSCHE برای روی این تولیدات، شناخته می‎شدند.

سیر تکاملی لوگو و نشان شرکت خودروسازی پورشه

سال ۱۹۵۱ مسابقه ای با هدف طراحی یک نشان واحد برای خودروهای پورشه برگزار شد اما هیچ یک از طرح‌های شرکت داده شده در آن، مناسب تشخیص داده نشد. در نهایت، فرانتس ژاوه رایمش‌پیس که گفته می‌شود اولین نشان رسمی فولکس‌واگن را نیز طراحی کرده، لوگو پورشه را طراحی کرد.

در این لوگو اصیل و معروف، طرح اسب از مُهر شهر اشتوتگارت گرفته شده و پس‌زمینه هم که ترکیبی از چهار بخش سیاه-قرمز و زرد است، از پرچم ایالت ووتنبرگ-هونتزالن گرفته شده. در تصویر زیر روند تغییرات در نشان اصیل پورشه از سال ۱۹۵۲ تا ۲۰۲۳ را مشاهده کنید.

سیر تکاملی لوگو و نشان شرکت خودروسازی پورشه از سال ۱۹۵۴ تا ۲۰۲۳

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟