تحویل اولین رضوانی تانک هایبرید به مشتری

رضوانی تانک هایبرید با پیشرانه ای مشترک با جیپ رنگلر 4xe به بازار آمده؛ پیشرانه‌ای که آپشن ۸۵۰۰ دلاری برای یک خودرو ۱۷۵ هزار دلاری است.

یکشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
خودروی شاسی-بلند ایرانی-آمریکایی رضوانی تانک هایبرید

رضوانی به‌تازگی اولین تانک هایبرید تولیدی خود را به مشتری این SUV تحویل داده است. همانطور که احتمالا در جریان هستید، تانک خودرویی با یک طراحی پرهیبت و خاص است که رضوانی موتورز برپایه ساختار و پلتفرم جبپ رنگلر طراحی و مهندسی کرده. نمونه هایبرید این خودرو نیز بطور مشخص دارای پیشرانه ای مشترک با جیپ رنگلر 4xe است.

2023 Rezvani Tank Hybrid

پیشرانه مذکور از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو بنزینی با ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت، یک موتور برقی در جلو با ۴۴ اسب‌بخار قدرت و یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب با ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت تشکیل یافته و پشتیبان بخش برقی، باتری لیتیم-یون ۱۷ کیلووات-ساعت می‌باشد. این پیکربندی، روی هم رفته ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاوری معادل ۶۳۹ نیوتن‌متر به رضوانی تانک هایبرید می‌دهد که مقادیر قابل‌توجهی برای این SUV به حساب می‌آیند.

خودروی شاسی-بلند ایرانی-آمریکایی رضوانی تانک هایبرید

رضوانی تانک در حالت عادی، قیمت پایه ۱۷۵ هزار دلاری دارد که البته این برچسب قیمت پایه، مختص مدل مجهز به موتور ۳.۶ لیتری V6 می‌باشد. در طرف مقابل، شروع قیمت تانک هایبرید از ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ دلار می‌باشد یعنی ۸.۵۰۰ دلار بالاتر از مدل پایه که به هیچ عنوان اختلاف قیمت معنی‌داری به حساب نمی‌آید چراکه رضوانی موتورز برای تجهیز همین خودرو به موتور ۷۰۷ اسب‌بخاری هِلکت، قیمت پایه تانک را روی ۲۵۰ هزار دلار قرار داده که ۷۵هزار دلار بالاتر از قیمت مدل پایه می‌باشد. یک نمونه مجهز به موتور ۱.۰۰۰ اسب‌بخاری Demon نیز برپایه Rezvani Tank قابل سفارش است اما باید بدانید شروع قیمت این نمونه از ۲۷۰ هزار دلار می‌باشد.

خودروی شاسی-بلند ایرانی-آمریکایی رضوانی تانک هایبرید

برای آن دسته از افرادی که آشنایی با رضوانی موتورز ندارند، باید بگوییم این کمپانی توسط یک فرد ایرانی بنام فردیس (فریس) رضوانی در آمریکا تاسیس شده و به تولید و عرضه خودروهایی خاص با طراحی و ویژگی‌های فنی منحصربفرد برپایه خودروهای معروف می‌پردازد. اولین محصول این خودروساز ایرانی-آمریکایی، یک رودستر جذاب بنام Beast بود که نسخه مسقف آن نیز در ادامه با نام Beast Alpha عرضه شد.

2023 Rezvani Tank Hybrid

رضوانی به فاصله ۲ سال از عرضه Beast، شاسی‌بلند پرهیبت تانک را به تولید رساند و ۳ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۲۰، یک پیکاپ ۶×۶ برپایه ساختار و پلتفرم مشترک با جیپ گلادیاتور معرفی کرد که هرکول نام دارد. به تازگی نیز یک SUV فول‌سایز با طراحی عجیب و ترسناک به جمع تولیدات رضوانی موتورز اضافه شده که ونجنس (انتقام) نام دارد و برپایه کادیلاک اسکلید توسعه یافته.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟