پارس خودرو DL5 چه ویژگی‌هایی دارد؟

زوتی T300 یک کراس‌‎اوور کوچک و اقتصادی است که پارس خودرو قرار است ابتدا آن را بصورت وارداتی، و سپس مونتاژ داخل با نام DL5 به فروش برساند.

سه شنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳
پارس خودرو DL5 - زوتی T300

پارس خودرو قرار است طی روزهای آتی کارکلینیک محصول وارداتی جدید خود، زوتی T300 را برگزار کند؛ کراس‌اوور کوچکی که قرار است ابتدا بصورت وارداتی، با نام DL5 به بازار بیاید و در ادامه، با آماده شدن خطوط مونتاژ آن در پارس‌خودرو، فرآیند داخلی‌سازی و عرضه آن بصورت یک خودروی مونتاژ داخل آغاز خواهد شد.

پارس خودرو DL5 - زوتی T300

کراس‌اوور کوچک پارس خودرو DL5 با موتورهای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۲ اسبی و ۱.۵ لیتری توربو ۱۴۴ اسبی در چین عرضه شده که باید دید تصمیم پارس‌خودرو تنها برای عرضه نمونه مجهز به توربوشارژر با گیربکس CVT خواهد بود یا این که با ادامه روند عرضه و آماده‌سازی خطوط تولید برای مونتاژ، نمونه دنده‌ای هم به لیست DL5های مونتاژی اضافه خواهد شد.

خودروی دی‌ال۵ با موتور ۱‌.۵ توربو که توان تولید ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد، در صورت اتصال به گیربکس CVT، صفر تا صد ۸.۵ ثانیه دارد و می‌تواند حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

پارس خودرو DL5 - زوتی T300

طی روزهای آتی، اطلاعات دقیق‌تری از سطح امکانات پارس‌خودروDL5 ارائه خواهد شد اما فعلا آنچه که می‌دانیم، این است نمونه هایی با سطح تجهیزات متوسط برای واردات انتخاب شده یعنی در بهترین حالت می‌توان انتظار بهره‌مندی DL5های وارداتی بازار ایران از مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، آینه‌های برقی، صندلی برقی راننده، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، سنسورهای دنده عقب، کروزکنترل، سنسور نور، ESP، ترمز پارک برقی، ABS+EBD و کامپیوتر سفری را داشت.

پیش در خبرها داشتیم که تعداد 30 دستگاه از این خودرو به کشور وارد شده و با برگزاری کارکلینیک، زمینه آشنایی بیشتر با این خودرو اقتصادی و پا به سن گذاشته چینی که قرار است بعد از خداحافظی با خطوط تولید زوتی در چین، در ایران به حیات ادامه دهد، فراهم خواهد آمد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • نیستانک | 9 تیر 1402 - 14:29

    حجم پایین پیشرانه باعث معضل میشود.از طرفی پلت فرم های ناشناخته هم کمک به این ایراد میکند. خودرو با حجم کمتر از ۱۸۰۰ در ایران تابع شرایط خاص هست.