برادر بزرگتر چانگان های وارداتی سایپا، به‌روز شد

چانگان CS75 پلاس که بزرگتر از CS35 Plus و CS55 Plus وارداتی سایپاست، در مدل ۲۰۲۳ با یک سری تغییرات در بازار چین عرضه شده است.

جمعه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
فیس‌لیفت جدید چانگان CS75 پلاس - 2023 Changan CS75 Plus

هفته‌ای که گذشت، چانگان بصورت رسمی از CS75 پلاس جدید رونمایی کرد. در مدل ۲۰۲۳ که در اصل فیس‌لیفت نسل دوم این کراس‌اوور میدسایز چینی به حساب می‌آید، تغییراتی در طراحی ظاهری اعمال شده که همسو با نسل جدید خودروهای چانگان می‌باشد. بارزترین مشخص ظاهری چانگان CS75 پلاس جدید، استفاده از طرح جلوپنجره به‌ظاهر یکپارچه با سپر است که بسیار شبیه به خودروهای یونی این خودروساز چینی طراحی شده. زیر سپر هم با اضافه شدن ورودی هوای فیک کرومی در طرفین، شاهد فرمی تهاجمی‌تر هستیم.

فیس‌لیفت جدید چانگان CS75 پلاس - 2023 Changan CS75 Plus

در نمای جانبی اما غیر از همرنگ بدنه شدن رکاب‌های جانبی که متناسب با آن، بخش‌های زیرین سپرهای جلو و عقب نیز همرنگ بدنه شده، تغییر دیگری شاهد نیستیم. در نمای عقب نیز تغییراتی جزئی در سپر عقب اعمال شده. در فضای داخلی، چانگان CS75 پلاس جدید از طرح نمایشگر های دوتایی چسبیده به هم بهره می‌برد که هر دو قطر ۱۲.۳ اینچ دارند. طرح غربیلک فرمان با الگوی غربیلک فرمان چانگان‌های جدید، به‌روز شده. کنسول میانی و بخش میانی داشبورد نیز شکل مدرن‌تری به خود گرفته‌اند. همچنین در انتخاب متریال و پوشش ادوات، کمی بازنگری شده و همین باعث شده فضای داخلی، حس‌وحال لوکس‌تری داشته باشد.

فیس‌لیفت جدید چانگان CS75 پلاس - 2023 Changan CS75 Plus

در کنار اینها باید به بهره‌مندی Changan CS75 Plus جدید از تکنولوژی تشخیص چهره، دوربین داخل خودرو و سیستم خودران سطح L2 اشاره کنیم. در ضمن، به لطف بهره‌مندی از کلید بلوتوثی، گوشی هوشمند راننده می‌تواند به کلید هوشمند خودرو تبدیل شده، از راه دور کاربری‌هایی نظیر فعال یا غیرفعال شدن سیستم تهویه، باز یا بسته شدن درب‌ها و مکان‌یابی خودرو را انجام دهد.

فیس‌لیفت جدید چانگان CS75 پلاس - 2023 Changan CS75 Plus

پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، تهویه اتوماتیک، گرمایش صندلی‌های جلو، نوربالا و نورپایین هوشمند چراغ‌های جلو، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص علایم جاده، تشخیص انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط، هشدار نقاط کور راننده، هشدار ترافیک عبوری از پُشت خودرو در هنگام دنده عقب، همیار خروج ایمن از خودرو، هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، هدآپ دیسپلی و تشخیص فرامین اشاره‌ای برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز از دیگر امکاناتی هستند که چانگان در مجهزترین نمونه CS75 پلاس ۲۰۲۳ ارائه می‌دهد.

فیس‌لیفت جدید چانگان CS75 پلاس - 2023 Changan CS75 Plus

چانگان مدل جدید CS75 پلاس را با دو پیشرانه ۱.۵ و ۲.۰ لیتری توربو عرضه می‌کند که هر دو از سری پیشرانه‌های Blue Whale NE این خودروساز چینی بوده، به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین متصل هستند. نمونه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۵ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد و متوسط مصرف سوخت آن، صدی ۶.۴ لیتر اعلام شده است. نمونه ۲.۰ لیتری توربو هم با ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که همین باعث می‌شود گزینه جذاب‌تری برای خریداران Changan CS75 Plus جدید باشد.

یک مدل پلاگین هایبرید نیز برپایه چانگان CS75 پلاس عرضه خواهد شد که از یک موتور ۱.۵ لیتری تشکیل یافته و ۱۶۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه دارد. با این پیشرانه، CS75 پلاس پلاگین-هایبرید می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر را بصورت الکتریکی بپیماید.

فیس‌لیفت جدید چانگان CS75 پلاس - 2023 Changan CS75 Plus

چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۳ را در پنج تیپ تجهیزاتی، با قیمتی در محدوده ۱۲۴هزار و ۹۰۰ تا ۱۴۹هزار و ۹۰۰ یوان در چین عرضه کرده یعنی بین ۱۸.۰۵۰ تا ۲۱.۶۶۶ دلار. برای ترغیب خریداران، مشوق های متعددی در نظر گرفته شده مثل پیش‌خرید خودرو با پرداخت ۹۹۹ یوان که در هنگام تحویل خودرو به ۹۹۹۹ یوان تبدیل می‌شود، یا وام ۹۰ هزار یوانی کم‌بهره با بازپرداخت ۳ ساله. همچنین برای طرح جایگزینی، تا ۴ هزار یوان تخفیف ارائه می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟