شیرین عسل خودروساز شد، با وعده تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال!

مجوز تولید سالانه ۲۰۰هزار خودرو سواری در آذربایجان شرقی صادر شده و در قالب آن، یک خودرو روز اروپایی توسط گروه صنعتی شیرین عسل تولید خواهد شد.

شنبه - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
شیرین عسل خودروساز شد، با وعده تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال!

بعد از ماجرای خودروساز شدن گروه زر که هلدینگ بزرگ در حوزه صنایع غذایی به حساب می‌آید، حال خبر از خودروساز شدن گروه صنايع غذايي شيرين عسل مطرح است،یک گروه صنعتی معروف که در زمينه توليد انواع شيريني و شكلات و محصولات كاكائو مشغول به کار است. و همچون زر که ادعای تولید ۱ میلیون خودرو داشت، برای خودروساز شدن شیرین عسل نیز ادعای بزرگی مطرح شده؛ از داخلی‌سازی مونتاژ یک خودروی مدرن اروپایی در ۱۸ ماه آینده بگیرید تا رسیدن به ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار خودرو سواری و ۱۰ هزار کامیون و کشنده در سال!

صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و‌تجارت آذربایجان شرقی پیرامون این خبر، از مجوز تولید سالانه ۲۰۰ هزار خودرو سواری و تولید ۱۰ هزار دستگاه کامیون و کشنده در این استان خبر داد و گفت: مجوز خودرو به سختی صادر می شود و جزء صنعت‌هایی است که تقریبا چند سالی است که صادر نمی شد.

این طرح با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی کلید می‌خورد و با تکمیل شدن آن، برای ۶ هزار و ۹۰۰ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

پرنیان در ادامه و با تاکید بر این که طرح مذکور، یک مگاپروژه اقتصادی در استان محسوب می شود که آرزوی دیرینه مردم آذربایجان مبنی بر تبدیل شدن استان به یک قطب اثرگذار در تولید خودرو کشور را محقق می‌سازد، افزود: این خودرو یک خودرو روز اروپایی است که مجوز آن برای بخش خصوصی گروه صنعتی شیرین عسل صادر شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که در ۱۸ ماهه اول تولید خودرو به صورت CKD یا قطعات کاملاً منفصل از هم تولید شود و تقریبا در ۱۸ ماه آتی، داخلی سازی خودرو انجام گیرد.

به گفته پرنیان، حدود ۴۰ هکتار زمین اولیه برای این پروژه تایید و مجوز آن از سوی ارگان های مربوطه، صادر شده است. وی با اشاره به این موضوع ابراز امیدواری کرد که با تیم فنی و تخصصی، خودرو در حد شان مردم تبریز تولید شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌تجارت آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر این که تولید این خودرو را تحرک بزرگی برای اقتصاد آذربایجان شرقی و قطعه سازی این استان ایجاد خواهد کرد، گفت: با پیگیری های متعدد در ماه‌های گذشته و پیگیری های مکرر وزارت صنعت معدن و تجارت استان، امروز این خبر خوش به جامعه صنعت و مردم آذربایجان شرقی تقدیم شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 6 اردیبهشت 1402 - 15:48

    تعجبی نداره درسال ۷۳در منطقه قزوین یک کارگاه که مال آقازاده ها بود در عرض ۱۰سال تبدیل به ۴ کارخانه بزرگ شد فقط با انحصار وخوردن حقوق کارگر و انرژی یارانه ای به غولی تبدیل شده اما کارگران آنها حتی بعد از بازنشستگی هم نتوانستند یک خانه از خود داشته باشند آنوقت دولتها به دروغ دم از حمایت از کارگر میزنند.عمدا مردم را گرسنه نگه‌ میذارن اینها درسهای انگلیس است