کمپانی MINI در حاشیه حضور در نمایشگاه بینالمللی خودرو شانگهای، آنچنان آماج حملات چینیها در فضای مجازی قرار گرفت که حساب کاربری این شرکت در پلتفرم Weibo (شبکه اجتماعی مختص چین) را مجبور به عذرخواهی رسمی کرد! داستان از پخش ۳۰۰ بستنی MINI در غرفه این شرکت آغاز شد، و در مدت زمان کوتاهی، عبارت BMW MINI با بیش از ۹۳ میلیون بار جستجو، به دومین عبارت پرجستجوی چینیها در Weibo تبدیل شد.
ماجرا از این قرار است که در حاشیه توزیع ۳۰۰ بستنی مینی در نمایشگاه خودرو شانگهای، کارمندان شرکت که چینی هم بودند، از دادن بستنی به بازدیدکننده های چینی امتناع کردند تا بستنی ها را به بازدیدکننده های غربی بدهند. حتی یک ویدیو در فضای مجازی وایرال شده که دو کارمند چینی، به بازدیدکننده های چینی بستنی نمیدهند اما بلافاصله به یک بازدیدکننده غربی که وارد غرفه میشود، بستنی میدهند. مینی در متن عذرخواهی خود، دلیل این اتفاقات را مدیریت داخلی ضعیف عنوان کرده و گفته که میبایست آموزش بهتری به کارمندان میداد. یکی از کارمندان هم در گفتگو با یک رسانه، گفته که ویدیو مذکور زمانی گرفته شده که ۳۰۰ بستنی در نظر گرفته شده برای بازدیدکنندگان از غرفه، به اتمام رسیده بود و شخص غربی مد نظر هم از کارمندان BMW بوده است.
فارغ از این حاشیه های به وجود آمده در اتوشانگهای ۲۰۲۳، باید بدانید چین بازار بسیار مهمی برای بامو (شرکت مادر MINI) و دیگر خودروسازان آلمانی است اما در آن واحد، چینی ها هم طی سال های گذشته از نحوه عملکرد خودروسازان خارجی در چین نیز دل خوشی ندارند.
مینی در اتوشانگهای ۲۰۲۳ از کوپر SE کانورتیبل رونمایی کرد و سیستم همیار شخصی خودروهای مینی، موسوم به Spike را در کنار کانسپت Aceman به نمایش گذاشت که آخری، پیشنمایش اولین کراساوور تمام-الکتریکی خانواده MINI بوده، سبک طراحی جدید این خودروساز که سادگی کاریزماتیک نام دارد را به نمایش میگذارد.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟