کامیون دماغ‌دار ولوو با سوئیت مسکونی!

کمپانی ARI Legacy Sleepers اتاقی برای کامیون دماغ‌دار ولوو VNL ساخته که یک سوئیت راحت برای زندگی در هنگام کار با این کامیون کشنده است.

سه شنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کامیون دماغ‌دار ولوو VNL با سوئیت مسکونی!

مسیرهای حمل و نقل در آمریکای شمالی آنقدر طولانی هستند که کار در آنها، بدون داشتن کامیون های دارای فضای خواب، امری ناممکن است. این نیاز به کامیون های دارای فضای خواب، طی دهه‌های گذشته، خلق کامیون های سفارش دارای سوئیت مجزا با تمامی ملزومات زندگی در هنگام کار را به همراه داشته که نمونه‌اش را بیشتر در آمریکای شمالی می‌بینیم. در این کامیون های عمدتا دماغ‌دار، فاصله بین دو محور به قدری زیاد هست که این سوئیت مجزا را بین کابین و محورها جا دهد. برای مثال، ARI Legacy Sleepers به تازگی کامیون مسکونی جدیدی بین فاصله ۹.۶ متری محورهای مدل ۲۰۲۳ ولوو VNL ساخته که طولی بالغ بر ۶ متر دارد و در این فضا، تمامی ملزومات یک زندگی راحت در هنگام جابجایی و حمل بار در مسیرهای طولانی، لحاظ شده.

کامیون دماغ‌دار ولوو VNL با سوئیت مسکونی!

سوئیت طراحی شده برای این کامیون دماغ‌دار کلاس هشت ولوو دارای یک آشپزخانه کوچک با سینک ظرفشویی، اجاق تو کار صفحه‌ای، مایکروفر، کابینت‌های متعدد و حتی یک یخچال-فریزر است. برای این محیط، سرویس بهداشتی که دوش حمام نیز در آن تعبیه شده، به‌کار رفته و یک تخت دو نفره نیز دارد که بصورت آویز روی دیواره اتاق تعبیه شده و با بسته شدن آن، فضای نشیمن با میز در دسترس راننده و همراه قرار می‌گیرد.

کامیون دماغ‌دار ولوو VNL با سوئیت مسکونی!

نکته جالب در فضاسازی این سوئیت، دقت بالایی است که در انتخاب متریال و اجزا صورت گرفته. برای مثال، شاهد استفاده از ست شیر و سینگ ظرفشویی مسی، کابینت های چوبی با دستگیره‌های فلزی آنتیک، موزائیک تزئینی دیواره‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی، پنجره‌های متعدد پرده‌خور و نورپردازی محیطی هستیم که این فضا را به برشی از خانه تبدیل کرده است. حتی یک فضای پارک پشت اتاق در نظر گرفته شده که راننده می‌تواند یک موتورسیکلت بزرگ را به راحتی در آن قرار دهد و سپس، مستقیم وارد سوئیت شود.

کامیون دماغ‌دار ولوو VNL با سوئیت مسکونی!

شاید بگویید ولوو بصورت استاندارد VNL را با فضای خواب هم ارائه می‌دهد که کاملا هم حق با شماست. این کامیون کشنده کلاس هشت بصورت آپشنال با گزینه های جذابی برای فضای خواب ارائه می‎شود اما طول جذاب‌ترین و جادارترین این گزینه‌ها، به تنها ۱.۸ متر می‌رسد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با اتاق‌های سفارشی نظیر آنچه که ARI Legacy Sleepers برپایه آن ساخته، نیستند.

انتهای پیام

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • کامران | 19 مهر 1402 - 00:15

    عالیه میخام برم خارج رانندگی کنم با این تریلیها