لاماری هایبرید در راه بازار ایران است + ویدیو

مدل هایبرید لاماری ایما (Forthing T5 HEV) یکی از خودروهای جدیدی است که آرین پارس موتور قرار است امسال به سبد محصولات خود اضافه کند.

دوشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
مدل هایبرید لاماری ایما شرکت آرین پارس موتور - Dongfeng Forthing T5 HEV

آرین پارس موتور در نظر دارد برای تنوع دادن به تولیدات سواری خود، محصولات جدیدی را در سال جدید، به بازار عرضه کند که یکی از آنها، مدل هایبرید لاماری ایماست. البته برخلاف نمونه عادی لاماری ایما که در کارخانه آرین پارس موتور واقع در شهرستان خمین، مونتاژ و در بازار کشورمان عرضه می‌شود، مدل هایبرید قرار است بصورت خودرو کامل به کشور وارد و عرضه شود.

این مدل از پیشرانه‌ای بهره می‌برد که متشکل از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۱۶۸ اسب‌بخاری با توان تولید ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور است که در مقابل نمونه عادی لاماری ایما، کمی ضعیف‌تر است اما یک موتور برقی نیز با ۱۳۰ کیلووات قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه داشته، در حالت ترکیبی امکان شتاب‌گیری ۸.۲ ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت را به خودرو می‌دهند. و این درحالی است که متوسط مصرف سوخت خودرو، صدی ۵.۳ لیتر اعلام شده است.

مدل هایبرید لاماری ایما شرکت آرین پارس موتور - Dongfeng Forthing T5 HEV

نمونه هایبرید، ظاهری کاملا متمایز نیز دارد که بطور مشخص در طراحی آن از شکل و شمایل لامبورگینی اوروس الگوبرداری شده. بارزترین تغییر ظاهری T5 Evo جدید را در نمای جلوی آن شاهد هستیم، جایی که طرح پوزه با فرم هایی که بطور مشخص، از چهره لامبورگینی اوروس الگوبرداری شده، بسیار تهاجمی‌تر شده و می‌توان گفت به نوعی، با تناسبات اسپرتی بدنه، هماهنگ‌تر جلوه می‌کند. این طراحی تهاجمی نمای جلو، با تیغه‌های بومرنگ-شکلی کامل شده که تا دیلایت‌های باریک متصل به لبه کاپوت امتداد یافته‌اند.

مدل هایبرید لاماری ایما شرکت آرین پارس موتور - Dongfeng Forthing T5 HEV

در ضمن، یک لیپ پلاستیکی نیز زیر پوزه کار شده که تاکید بیشتر می‌گذارد روی این حس اسپرتی و تهاجمی تر شده چهره. با وجود این تغییرات چشمگیر اما نه در فرم کلی، و نه در گرافیک چراغ‌های اصلی و فرعی جلو، تغییری اعمال نشده.

در نمای عقب هم نه تغییری در چراغ‌های یکپارچه ایجاد شده، و نه تغییری در مجموعه بال انتهای سقف، اما طراحی سپر، با یک سری فرم های تهاجمی و دیفیوزر بزرگی که خروجی چهارتایی گرد سیستم اگزوز را در دو طرف خود دارد، کاملا دگرگون شده و حتی شاهد فرم گرفتن یک خروجی هوای مصنوعی در پشت گلگیرهای عقب، درست زیر چراغ ها هستیم. در کنار اینها، رکاب های جانبی، پهن‌تر شده اند و رینگ‌ها نیز با طراحی دینامیک‌تری که برگرفته از تکرار فرم‌های بومرنگ-شکل است، در نمای جانبی جلب نظر می‌کنند.

مدل هایبرید لاماری ایما شرکت آرین پارس موتور - Dongfeng Forthing T5 HEV

با تمام این تغییرات اما در طراحی داخلی، غیر از یک سری جزئیات تزئینی سبز رنگ که نشان از هایبرید بودن خودرو دارند، تغییری نسبت به فضای داخلی لاماری ایما نمی‌بینیم. البته انتظار می‌رود نمونه هایبرید با سطح امکانات بالاتری به نسبت نمونه های مونتاژی لاماری ایما به کشور وارد شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟