شاسی‌بلند باحال جیلی را دیده‌اید؟

جیلی Boyue Cool نسل جدید کراس‌اوور های کامپکت این خودروساز چینی است که با یک طراحی مدرن و متمایز، و سطح بالایی از امکانات به بازار می‌آید.

شنبه - ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
شاسی بلند چینی جدید جیلی Boyue Cool

جیلی تازه‌ترین نسل کراس‌اوورهای خود، موسوم به سری Boyue را با پسوند Cool که زبان خودمان، “باحال” معنی می‌شود، عرضه خواهد کرد. البته جیلی می‌گوید این پسوند را از ترکیب واژه‌های Creative (خلاق)، Opening (آغازگر)، Outdare (فراتر رفتن در شجاعت) و Love (عشق) برای تازه‌ترین نسل کراس‌اوور کامپکت خود انتخاب کرده. همین ترکیب، نشان می‌دهد هدف از خلق چنین خودرویی، جلب نظر خریداران جوان می‌باشد و از این رو، بی‌دلیل نیست که جیلی Boyue Cool را اینچنین بدیع و تهاجمی فرم داده.

شاسی بلند چینی جدید جیلی Boyue Cool

طراحی جدید Geely Boyue Cool که در نمای جلو، بسیار نزدیک به سبک طراحی جدید کراس‌اوور های کادیلاک احساس می‎شود، در حالی یک ژست مهیج و قدرتمند را تداعی می‌کند که از نظر ساختار کلی و اتاق، تفاوتی بین این کراس‌اوور کامپکت و نسل پیشین آن وجود ندارد.

فضای داخلی هم همسو با این ژست مدرن و اسپرتی، طراحی شده و بسیار جالب است که با وجود ماهیت اقتصادی، سطح بالایی از امکانات در این محیط ارائه می‌شود مثل نمایشگر ۱۳.۲ اینچ ایستاده و بزرگی که به سبک خودروهای اسپرت، به سمت راننده زاویه گرفته، یا نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچ پشت فرمان که شاید ابعاد آنچنان بزرگی نداشته باشد، اما دید بسیار خوبی از پشت غربیلک D-شکل و خوش‌دست فرمان دارد.

شاسی بلند چینی جدید جیلی Boyue Cool

جیلی تازه‌ترین نسل کراس‌اوور کامپکت خود را با نورپردازی داخلی قابل تنظیم در ۷۲ رنگ عرضه می‌کند و مجهزترین نمونه‌های آن، دارای ساروف پانورامیک بزرگی به طول ۱.۱۲ متر هستند. همچنین باید به پشتیبانی چیپ کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵، حافظه داخلی ۱۶ گیگ، پردازنده هشت هسته‌ای و هارد ۱۲۸ گیگ از سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کنیم.

لازم به ذکر است فناوری هایی نظیر تشخیص و اجرای فرامین صوتی، سیستم تشخیص چهره به همراه سیستم رانندگی خودران سطح L۲ متشکل از کروزکنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط، کنترل پایداری الکترونیک، ایربگ‌های جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، تهویه اتوماتیک و صندلی‌های برقی دارای سیستم گرمایش و سرمایش نیز در مجهزترین نمونه‌های Geely Boyue Cool عرضه می‌شوند.

شاسی بلند چینی جدید جیلی Boyue Cool

محرک تازه‌ترین نسل کراس‌اوور های کامپکت جیلی یک موتور ۱.۵ لیتری توربو است که حاصل همکاری جیلی و ولوو در مهندسی پیشرانه بوده، با ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. اتصال این موتور ۴ سیلندر به گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچ، شتاب صفر تا صد ۷.۹ ثانیه به جیلی بویه کول می‌دهد.

طی روزهای آتی پیش‌فروش این خودرو جدید Geely آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟