بازگشت نیسان به ایران؛ این بار با معین خودرو؟

بعد از مدت ها غیبت در بازار ایران، بار دیگر زمزمه های عرضه محصولات نیسان در ایران به گوش می‌رسد؛ البته بصورت وارداتی، آن هم توسط معین خودرو.

یکشنبه - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
بازگشت نیسان به ایران بصورت وارداتی توسط معین خودرو

طی هفته‌های گذشته صحبت‌هایی به گوش می‌رسید مبنی بر این که نیسان نیز از جمله برندهایی است که محصولاتش، برای واردات به کشور انتخاب شده‌اند. حال به گزارش خودرودیلی از “خودروبانک” مشخص شده طرف ایرانی واردات نیسان به ایران، شرکت معین خودرو است که در نظر دارد خودروهایی نظیر سانی، آلتیما و ایکس‌تریل را از این برند ژاپنی بصورت CBU (واردات خودرو کامل) در ایران عرضه کند.

نیسان سانی جدید

طبیعی است که با توجه به قیمت محصولات نیسان در منطقه، اولویت اصلی معین خودرو با سدان اقتصادی سانی خواهد بود که سال‌هاست بحث عرضه‌اش در ایران، مطرح است. البته در نسل جدید، این سدان کوچک کاملا از آن ظاهر خسته‌کننده و زشتی که ما به یاد داریم، فاصله گرفته و با توجه به حدود قیمت ۱۶ تا ۲۰ هزار دلاری، شاید بتواند ساده تر در بازار کشورمان، به عنوان یک خودرو وارداتی، جا باز کند. اما این را در نظر داشته باشید که با توجه به رنج قیمتی، در خوشبینانه‌ترین حالت نیز بعید است این خودرو با قیمتی کمتر از ۹۰۰میلیون تا ۱میلیارد تومان از گمرک کشورمان خارج شود.

نیسان آلتیما جدید

آلتیما و ایکس‌تریل نیز به همین ترتیب، خودروهای وارداتی ارزانی برای بازار ایران نخواهند بود. اما می‌توان انتظار داشت که با عرضه خودروهایی در این رده، کمی از تلاطم قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی، کم کند. برای مثال، این روزها قیمت رنو تالیسمان که رقیب آلتیماست، در بازار خودرو کشورمان برای معدود نمونه‌های صفر کیلومتر یا کم‌کارکرد که در بهترین حالت، مدل ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ هستند، به ۴.۵میلیارد تومان رسیده. خودروهایی نظیر نسل جدید ایکس‌تریل هم در صورت عرضه، می‌توانند بازار کراس‌اوور های میدسایز وارداتی نظیر رنو کولیوس یا نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ که قیمت بازارشان به ۵.۵میلیارد تومان رسیده را تا حدودی به ثبات برسانند.

نیسان ایکس تریل با معین خودرو به ایران می‌آید؟

با این سبد محصولات، به نظر شما می‌توان به آینده نیسان در بازار کشورمان امیدوار بود یا این که شما هم معتقدید در بهترین حالت، همان سرنوشت نیسان و جهان نوین آریا در انتظار این حضور دوباره نیسان در ایران است؟

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟