سایپا آریا با موتور میتسوبیشی به بازار خواهد آمد

طبق گفته های مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، خودرو جدید آریا قرار است با یک موتور ۲.۰ لیتری ساخت میتسوبیشی که دارای فناوری GDI است، عرضه شود.

چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
هاچبک کراس جدید سایپا آریا

سایپا آریا یک هاچبک کراس برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با شاهین است که در کنار ظاهر ارتفاع گرفته، تفاوت‌هایی نیز در نمای جلو و عقب با شاهین دارد. این خودرو قرار بود در نیمه نخست ۱۴۰۰ به تولید انبوه برسد اما این مهم، هنوز عملیاتی نشده و در عوض، به نمایش نمونه های مهندسی آن در رویدادهای مختلف بسنده شده. اطلاعاتی هم که از آن ارائه می‌شود، قطره‌چکانی است.

برای مثال، اخیرا در آیین گرامیداشت هفته پژوهش، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اشاره به بهره‌مندی این خودرو آتی از موتور GDI داشت و گفت: موتور GDI با گارانتی پنج ساله به بازار عرضه خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که کیفیت را در محصولات جدید به نحوی بالا ببریم که بتوانند همه استانداردها را دریافت کنند.

هاچبک کراس جدید سایپا آریا

این در حالی است که پیش‌تر گفته می‌شد موتور پیشرانه M15 که مشابه نمونه به‌کار رفته در شاهین است، محرک آریا خواهد بود.

روز گذشته و در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای پلاسکوکار، مدیرعامل سایپا اطلاعات بیشتری از این خودرو جدید ارایه کرد و با اشاره به این که آریا قرار است سال آینده به بازار بیاید، گفت: این محصول که با موتور میتسوبیشی ۲۰۰۰ سی‌سی که جزء جدیدترین موتورهای دنیاست، با تریم متفاوت و زیبا تولید خواهد شد و بخش عمده ای از قطعات داخلی آن توسط پلاسکو کارسایپا تولید می شود و این نشان از رشد و تعالی این شرکت دارد.

هاچبک کراس جدید سایپا آریا

لازم به ذکر است Saipa Arya هم با گیربکس دنده ای عرضه خواهد شد، و هم با گیربکس CVT.

در مدل دنده‌ای سایپا آریا، امکانات رفاهی تقریبا مشابه شاهین فعلی بوده، عبارتند از سانروف، فرمان کمکی برقی، نشانگر فشار باد تایرها، آینه های برقی دارای گرمکن، استارت دکمه‌ای، پوشش چرم مصنوعی فضای داخلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان با کنترلگرهای چندمنظوره، دیلایت و چراغ های اتوماتیک جلو با دیلایت، ایربگ‌های جلو، سیستم کمک حرکتی در سربالایی، صندلی‌های تاشو ردیف عقب، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب به همراه سنسورهای پارک و امکاناتی از این دست.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟