سوزوکی با نون اضافه؛ نمونه ۵-درب جیمنی در هند رونمایی شد

سوزوکی با اضافه کردن ۳۴۰میلیمتر به طول بدنه جیمنی، آن را به آفرودری ۵-درب تبدیل کرده که ارائه دهنده فضای برای سرنشینان عقب و بار سرنشینان است.

جمعه - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۹
مدل ۵-درب شاسی‌بلند کوچک سوزوکی جیمنی

سوزوکی اتو اکسپور ۲۰۲۳ دهلی، بالاخره از مدل ۵-درب جیمنی رونمایی کرد؛ مدلی که به واسطه فضای بیشتر برای سرنشینان و بار آنها، کاربردی‌تر شده و قرار است در کنار هند، در دیگر بازارهای بین‌المللی این خودروساز ژاپنی از جمله آفریقا و آمریکای لاتین نیز عرضه شود.

مدل ۵-درب شاسی‌بلند کوچک سوزوکی جیمنی

همانطور که انتظار می‌رفت، مدل ۵-درب سوزوکی جیمنی اشتراکات فنی و ساختاری بسیاری با نمونه ۳-درب این خودرو دارد و غیر از کشیده‌تر شدن اتاق و اضافه شدن دو درب در طرفین، تنها جزئیات کرومی جلوپنجره و زیر سپر جلو است که از نظر ظاهری، آن را متمایز از نمونه ۳-درب می‌سازد. طول بدنه مدل ۵-درب سوزوکی جیمنی، ۳.۹۸۵میلیمتر است. عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب ۱.۶۴۵ و ۱.۷۲۰ میلیمتر بوده، بر روی دو محور به فاصله ۲.۵۹۰میلیمتر سوار است. این یعنی طول بدنه ۳۴۰میلیمتر بیشتر از مدل ۳-درب است که تمامی این افزایش طول بدنه نیز بین دو محور اتفاق افتاده. بسته به سطح امکانات و رده تجهیزاتی، وزن خودرو می‌تواند بین ۱.۱۹۵ تا ۱.۲۱۰ کیلوگرم متغیر باشد که این هم ۷۵ تا ۱۲۵ کیلوگرم بیشتر از نمونه مشابه ۳-درب می‌باشد.

مدل ۵-درب شاسی‌بلند کوچک سوزوکی جیمنی

در فضای داخلی، همانطور که اشاره شد، سرنشینان عقب سواری راحت‌تری را به واسطه جای بیشتری که دارند، تجربه خواهند کرد. البته صندلی های جلو کماکان قابلیت خواباندن کامل را دارند که همین می‌تواند جیمنی را تبدیل کند به خودرویی ایده‌آل برای چُرت زدن ها در هنگام مسافرت. فضای بار ۲۰۸ لیتری، کماکان عدد کمی برای یک خودرو SUV به حساب می‌آید اما در صورت خوابان ردیف عقب صندلی‌ها، این عدد به ۳۳۲ لیتر قابل افزایش است. بد نیست بدانید فضای بار مدل ۳-درب این خودرو، در حالت عادی، تنها ۸۵ لیتر است!

مدل ۵-درب شاسی‌بلند کوچک سوزوکی جیمنی

آنچه که با ورود به کابین سوزوکی جیمنی ۵-درب خواهید دید، داشبورد آشنایی است که می‌توان بر روی آن، صفحه نمایش ۷ یا ۹ اینچ لمسی را برای سیستم اطلاعات و سرگرمی داشت. این سیستم دارای رابط بدون سیم اندروید و iOS بوده، از دوربین دنده عقب خودرو پشتیبانی می‌کند. گفتنی است امکان سفارش Suzuki Jimny پنج درب در دو مدل آلفا و زِتا وجود دارد. در این تیپ‌بندی، مدل مجهزتر از چراغ‌های LED، مه‌شکن ها، رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچ به جای نمونه های فولادی، کروزکنترل، غربیلک فرمان چرمی، تهویه اتوماتیک، مولتی‌مدیا ۹ اینچ و سیستم صوتی آرکامیس با ۴ بلندگو نیز در کنار امکانات پایه خودرو بهره می‌برد. البته هر دو تیپ تجهیزاتی بصورت استاندارد دارای شش ایربگ می‌باشند.

مدل ۵-درب شاسی‌بلند کوچک سوزوکی جیمنی

برای نمونه‌ای که در بازار هند عرضه خواهد شد، زیر کاپوت یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که با ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور را داشته، به گیربکس ۵ سرعته دستی و یا چهار سرعته اتومات قابل اتصال است. با هر دو گیربکس، قوای محرکه از مسیر AWD سوزوکی موسوم به AllGrip Pro که بصورت استاندارد دارای دنده کمکی سبک است، به چهار چرخ انتقال می‌یابد. گفته می‌شود سوزوکی تصمیم به عرضه این خودرو با پیشرانه هایبرید نیز دارد که البته هنوز اطلاعات موثق پیرامون آن در دسترس نیست.

فارغ از اینها اما سوزوکی جیمنی کماکان به لطف بهره‌مندی از شاسی نردبانی جدا از اتاق، اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب، ارتفاع سواری ۲۱۰ میلیمتری، زوایای صعود و فرود به ترتیب ۳۶ و ۵۰ درجه و زاویه شکست ۲۴ درجه، خودرویی است ایده‌آل برای آفرود سواری. نسل فعلی این آفرودر کوچک اما پرتوان، سال ۲۰۱۸ معرفی شد و انتظار می‌رود سال آینده تغییراتی در قالب فیس‌لیفت ۲۰۲۳ در ظاهر آن اعمال شود که البته این تغییرات، در نمونه ۵-درب نیز اعمال خواهد شد. ماروتی سوزوکی به عنوان تولید کننده جیمنی در هند، هنوز اطلاعاتی از قیمت‌گذاری اتاق جدید آن ارائه نکرده اما می‌دانیم گران‌تر از نمونه ۳-درب خواهد بود. در ضمن، تولید آن در سایت تولیدی گروگرام هند آغاز شده و از اواخر امسال در هند عرضه خواهد شد.

مدل ۵-درب شاسی‌بلند کوچک سوزوکی جیمنی

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟