سانگ یانگ نام خود را تغییر می‌دهد؟!

مالک جدید سانگ‌یانگ تصمیم دارد در پروسه احیاء برند و خودروسازی سانگ‌یانگ، نام آن را به KG Mobility و ماهیتش را به یک شرکت استارتاپی تغییر دهد.

چهارشنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
سانگ یانگ رکستون ۲۰۲۳

سانگ یانگ به عنوان خودروسازی که تقریبا یک دهه پس از KIA تاسیس شده، دومین برند خودروسازی کره جنوبی از نظر قدمت و تاریخچه فعالیت ها بشمار می‌آید اما در این سال‌ها، مدام سر نخواستن آن دعوا بوده. محصولات آن نیز اگرچه محصولات توانمند و با دوامی بوده‌اند، اما در مقایسه با رقبای هم‌رده، کمتر خریداری رغبت به خریدشان دارد. حال به نظر می‌آید برای پایان دادن به این مشکلات و فراموش کردن گذشته پر از فراز و نشیب، SsangYong تصمیم به تغییر نام خود گرفته.

جائه سون کواک که مدیرعامل جدید سانگ یانگ و همچنین مالک جدید این شرکت یعنی KG Group می‌باشد، پیش از آغاز سال نو میلادی از این تصمیم، پرده برداشته بود. به گزارش هرالد کره جنوبی، کواک در مراسمی که توسط انجمن خودرونویسان کره جنوبی برگزار شده بود، گفت: نام سانگ‌یانگ اگرچه یادآور خاطرات خوبی است اما تصویری دارد پُر از درد!

سانگ یانگ تیولی ۲۰۲۳

وی در ادامه با تاکید بر این که از این پس، تمامی خودروهای سانگ‌یانگ با نام کِی‌جی (KG Mobility) عرضه خواهند شد، گفت: البته با تغییر نام، تغییری در تاریخچه و میراث سانگ‌یانگ ایجاد نخواهد شد و این خودروساز، با همان شرایط قبل به فعالیت ها ادامه خواهد داد.

تغییر نام، یا تغییر ماهیت چیز جدیدی در دنیای خودروسازی نیست اما شاید بتوان گفت در سال‌های اخیر این اولین بار است خودروسازی بزرگ، با پیشینه سانگ یانگ، تصمیم می‌گیرد برای فرار از مشکلات کوچک و بزرگی که با آنها دست به گریبان است، تصمیم به تغییر نام می‌گیرد. البته از نظر سران KG Group، این رویکرد کاملا منطقی است. این گروه سال 2003 از خاکستر یک شرکت ورشکسته ای فعال در زمینه ساخت کود به پا خاست و به فاصله بیست سال، به یک گروه بزرگ تبدیل شده که در زمینه تولیدات شیمیایی، فولاد و انرژی فعالیت دارد و یک تعداد شرکت سهامی، کافی‌شاپ های زنجیره‌ای و تمامی KFC های کره‌جنوبی تحت نظر آن فعالیت می‌کنند.

سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۳

با این عملکرد و رُشد به واقع دور از انتظار که یک استراتژی مشخص در آن جلب نظر می‌کند، یعنی خرید بیزینس ها و درج نشان KG بر روی آنها، تملک خودروساز مشکل‌داری همچون SsangYong، فرصتی ایده‌آل برای KG Group بوده تا بتواند به صنعت خودرو نیز ورود کند. ماهیندرا در فاصله سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ توانست سبد تولیدات سانگ‌یانگ را تغییر داده، تولیدات جدیدی به آن اضافه کند. مهمتر این که اولین سه‌ماهه مالی سود ده سانگ‌یانگ در ۹ سال نیز محقق شد. اما مشکل این است که نام سانگ‌یانگ گره خورده به کلیشه یک خودروساز مشکل‌دار. حال به نظر می‌آید تحت تملک KG Group و تغییر نام، روزهای بد سانگ‌یانگ نیز پایان خواهد یافت.

البته این تغییر نام، یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و اول باید تایید سهام‌داران را در نشستی که اوایل بهار سال آینده برگزار خواهد شد، بگیرد. در صورت تایید سهام‌داران، KG Group قرار است وجهه سانگ‌یانگ را به عنوان یک استارت‌آپ بازسازی کند، نه خودروسازی که دهه ها به ساخت انواع SUV، پیکاپ و خودرو سواری مشغول بوده. این به معنی آینده‌ای است که در آن، تولید خودروهای الکتریکی، فناوری خودران و هرآنچه به این مقوله ها مرتبط است را خواهیم دید، آن هم با مشکلات به مراتب کمتر.

سانگ یانگ تورس ۲۰۲۳

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟