چهره‌ای تازه، با امکانات بیشتر برای هیوندای ۷.۳۵۰ دلاری

هیوندای قرار است گرند i10 نیوس را با یک چهره تازه و همینطور امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر در محدوده قیمت ۷۳۵۰ تا ۱۱۰۲۵ دلار در هند عرضه کند.

چهارشنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶
2023 Hyundai Gran i10 Nios

هیوندای بصورت رسمی از فیس‌لیفت گرند i10 نیوس رونمایی کرد، خودرویی که در حال حاضر یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار هند بشمار می‌آید و پیش‌بینی می‌شود با این فیس‌لیفت جدید، محبوبیت آن بیشتر نیز بشود. این خودرو که قرار است در اتواکسپو ۲۰۲۳ اولین نمایش عمنومی خود را تجربه کند، از یک ظاهر تهاجمی‌تر شده بهره می‌برد و بصورت استاندارد، به چهار ایربگ مجهز شده.

2023 Hyundai Gran i10 Nios

تغییرات ظاهری هیوندای گرند i10 نیوس

بارزترین تغییر ظاهری، تهاجمی‌تر شدن طراحی جلو به لطف یک طرح جلوپنجره جدید است که هم بزرگتر شده و هم طراحی شبکه آن با طرحی شبیه به تور، تغییر یافته. در دو طرف این جلوپنجره، دیلایت هایی شبیه به ستاره سه‌پر مرسدس قرار دارند که به هواکش های جانبی سپر جلو متصل هستند. در نمای جانبی، رینگ‌های ۱۵ اینچ آلومینیومی جدید خودنمایی می‌کنند و در نمای عقب، طرح چراغ های LED جدیدی را شاهد هستیم که با یک باریکه نور، به هم وصل شده‌اند. در کنار اینها، دو ترکیب دو-رنگ برای رنگ بدنه به شش گزینه تک-رنگ قابل سفارش، اضافه شده که عبارتند از سبز اطلسی با سقف سیاه و سفید قطبی با سقف سیاه.

فیس‌لیفت جدید هیوندای گرند i10 نیوس در بازار هند

کابین جدید کوچکترین هیوندای

چیدمان و طراحی کلی کابین در Hyundai Grand I10 Nios جدید تغییری نکرده اما یک پوشش پارچه ای جدید بصورت آپشنال ارائه می‌شود، فرمان با غربیلک چرمی را شاهد هستیم و نورپردازی جدیدی برای زیرپایی ها در نظر گرفته شده. در ضمن، شاهد استفاده از تزئینات طرح فلز بر روی دستگیره درب ها هستیم. در کنار اینها باید به بهره‌مندی Grand i10 Nios جدید از مولتی‌مدیا با نمایشگر ۸ اینچ لمسی و رابط کاربری اندروید و iOS، تهویه اتومات با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، شارژر بی‌سیم، چراغ های اتوماتیک جلو، درگاه های USB تایپ C، کروزکنترل و سیستم بررسی فشار باد تایرها اشاره کنیم.

با توجه به ارتقاء استانداردهای ایمنی خودرو در هند، هیوندای تصمیم گرفته در Grand i10 Nios تاکید بیشتری روی این مقوله داشته باشد. برای مثال، حال شاهد عرضه این خودرو با چهار ایربگ هستیم و ABS+EBD بصورت استاندارد در آن عرضه می‌شود. تیپ‌های مجهزتر نیز دارای شش ایربگ، کنترل پایداری الکترونیک، اتصالات ایزوفیکس و آینه وسط الکتروکرومیک هستند.

فیس‌لیفت جدید هیوندای گرند i10 نیوس در بازار هند

موتور و گیربکس هیوندای گرند i10 نیوس

با وجود این تغییرات در ظاهر و لیست امکانات، هیوندای گرند i10 نیوس در مدل جدید نیز با همان موتور ۱.۲ بنزینی ۸۳ اسب‌بخاری که توان تولید ۱۱۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، عرضه می‌شود. این موتور به گیربکس ۵ سرعته دستی و یا نیمه اتومات (AMT) قابل اتصال است. در ضمن، همچون نمونه های پیش از فیس‌لیفت، امکان سفارش این موتور با کیت CNG شرکتی وجود دارد که البته در این صورت، قدرت به ۶۹ اسب‌بخار کاهش می‌یابد و گشتاور، تنها ۹۵ نیوتن‌متر خواهد بود. در ضمن، امکان سفارش نمونه CNG-سوز با گیربکس AMT وجود ندارد.

فیس‌لیفت جدید هیوندای گرند i10 نیوس در بازار هند

قیمت و رقبا

هیوندای ثبت سفارش برای نمونه های جدید گرند i10 نیوس را با پیش‌پرداخت ۱۱هزار روپیه آغاز کرده و انتظار می‌رود قیمت تمام‌شده، بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار روپیه (۷۳۵۰ تا ۱۱۰۲۵ دلار) باشد. از رقبای اصلی این خودرو در بازار هند می‌توان به ماروتی سوئیفت با قیمت ۵۹۲ تا ۸۷۱ هزار روپیه (۷۲۵۲ تا ۱۰۶۷۰ دلار) و تاتا تیاگو با قیمت ۵۴۵ تا ۷۹۰ هزار روپیه (۶۶۷۶ تا ۹۶۷۶ دلار) اشاره کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟