یک پیش‌گویی جذاب از آینده نزدیک پیکاپ‌های بزرگ

با معرفی یک خودرو مفهومی جدید، RAM نیز همچون فورد و شورولت از تصمیم جدید خود برای ورود به بازار نوظهور پیکاپ‌های فول‌سایز الکتریکی خبر داد.

یکشنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲
پیکاپ تمام-الکتریکی مفهومی RAM

پیکاپ‌های بزرگ، کماکان و با اختلاف، پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا هستند و بی‌دلیل نیست که با قرار گرفتن خودروهای برقی در کانون توجهات، بزرگترین سازندگان پیکاپ‌های بزرگ دنیا، یعنی فورد، شورولت و RAM، یکی پس از دیگری اقدام به معرفی و عرضه پیکاپ‌های فول‌سایز تمام-الکتریکی می‌کنند. بعد از فورد، شورولت و جنرال‌موتورز، حال نوبت به RAM رسیده تا با معرفی Ram 1500 Revolution EV، رسما برای حضور در این بازی برقی، اعلام حضور کند.

این خودرو مفهومی، در عین این که تاییدی است برای عزم حضور RAM در بازار پیکاپ‌های فول‌سایز برقی، رویکرد طراحی محصولات آتی این برند را نیز به تصویر می‌کشد؛ رویکردی که سعی دارد با ترکیب عناصر بصری مدن با فرم های برآمده و تنومند، به خوبی حالت گذار RAM های پیکاپ از امروز تا فردا را سهولت ببخشد. البته طبیعی است که تا رسیدن به مرحله تولید، بخشی از این اغراق‌های بصری، کم خواهد شد.

پیکاپ تمام-الکتریکی مفهومی RAM

در کنار اینها، تکنولوژی های متعددی نیز در قالب این خودرو مفهومی ارائه شده مثل فناوری شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات به لطف بهره‌مندی از سیستم DC با ولتاژ ۸۰۰، چهار چرخ فرمان پذیر، دوربین به جای آینه‌های جانبی، سیستم خودران سطح ۳، سیستم اطلاعات و سرگرمی با چیدمان نمایشگر دوتایی ۲۸ اینچ، کنترلگرهای حساس به لمس روی فرمان به جای دکمه‌های فیزیکی مرسوم و هدزآپ دیسپلی با فناوری واقعیت افزوده.

گفته می‌شود نمونه تولیدی RAM تمام-الکتریکی برپایه پلتفرم STLA استلانتیس در حال توسعه است و می‌توان پکیج باتری‌هایی با ظرفیت ۱۵۹ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت را بر روی این پلتفرم سوار کرد. این یعنی می‌توان انتظار بُرد پیمایش حداکثر ۸۰۵ کیلومتری با هر بار شارژ کامل باتری‌ها را داشت. طول بدنه نیز با توجه به پلتفرم، می‌تواند بین ۵.۴ تا ۵.۹ متر متغیر باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟