نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد

پس از وقفه ۳ ساله، نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان دوباره به تقویم نمایشگاهی بازگشته و خودروسازان حضور نسبتا پر رنگی رویداد امسال دارند.

پنجشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان ۱۴۰۱

دقایقی پیش در حضور مسئولین نمایشگاهی، مدیران ارشد شرکت های حاضر و شهباز حسن پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان در محل جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر آغاز به کار کرد. در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان شرکت های مختلفی از جمله مدیران خودرو، کرمان موتور، آرین دیزل، فردا موتورز، گروه خودروسازی بهمن، شایان دیزل، آریا دیزل، دیار خودرو، پیلسان و زامیاد حضور دارند و محصولات متنوعی برای اولین بار نمایش عمومی خود را در این رویداد تجربه می‌کنند. پیش‌تر علیرضا عاجزی، مجری و برگزارکننده شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های گسترده استان اصفهان در قلب ایران، از استقبال خودروسازان داخلی از این رویداد سخن گفته بود.

امسال گروه خودروسازی بهمن با نمایش گستره کاملی از تولیدات شرکت های زیرمجموعه خود شامل بهمن موتور، بهمن دیزل، ایرن دوچرخ و خودروسازی اسنا، نه تنها یکی از شلوغ ترین و پربازدیدترین غرفه‌های رویداد را به خود اختصاص داده، بلکه محصولات جدیدی را نیز برای اولین بار به نمایش عموم گذاشته. در این غرفه، بازدیدکنندگان برای اولین بار با پیکاپ جدید G9 آشنا می‎شوند، محصول جدید امپاور BD300 را در دو نوع باری و کمپرسی می‌بینند و همچنین با چهره جدید کاپرا که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش عموم درآمد، آشنا می‌شوند. فیدلیتی با گیربکس جدید، اتوبوس شهری ۱۲ متری اسنا و موتورهای چهار چرخ سی‌اف موتو شرکت ایران دوچرخ نیز از دیگر محصولات جدید گروه بهمن هستند که در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان به نمایش عموم درآمده اند.

در رویداد امسال، آریا دیزل که نماینده رسمی رنو تراکس در کشورمان بوده، در کنار آن، با تولید خودروهای تجاری از برند C&C نیز شناخته می‌شود، با رونمایی از سه محصول جدید در رده خودروهای تجاری و کار، از یک بازگشت قدرتمند به بازار خودروهای تجاری و کار کشورمان خبر داد. این محصولات جدید عبارتند از کامیون باری ۲۶ تن C&C و کامیونت‌های برند KAMA در دو تناژ ۶ و ۹.۲ تُن که یکی با دو اتاق تک و خواب‌دار و دومی در با اتاق خواب‌دار عرضه خواهد شد. همچنین نمایش یک نمونه تیونینگ شده از تازه‌ترین نسل کشنده سری T رنو تراکس که مجهزترین نمونه این کامیون کشنده زیبا نیز هست، به جذابیت های غرفه آریا دیزل در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان افزوده.

حال که بحث خودروهای تجاری و کار شده، بد نیست اشاره‌ای هم داشته باشیم به غرفه آرین دیزل که در آن، برای اولین بار محصول جدید شک‌موتو به نمایش درآمده. این کامیون کشنده که یکی از مجهزترین و قدرتمندترین خودرهای این رده در بازار خودروهای تجاری و کار کشورمان به حساب می‌آید، فصل تازه‌ای از تجاری‌سازی را برای آرین دیزل رقم می‌زند. لازم به ذکر است همزمان با اولین نمایش عمومی، آرین دیزل فروش این محصول جدید با قیمت علی‌الحساب و تحویل ۹۰روزه را نیز برای بازدیدکنندگان از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان در نظر گرفته که با استقبال خوبی نیز مواجه شده.

کمی آن طرف تر از غرفه آرین دیزل، دیار خودرو نیز با نمایش سه محصول جدید خود برای بازار خودرو کشورمان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان حضور دارد و طی ساعات اولیه آغاز به‌کار، با استقبال بسیار خوبی از طرف بازدیدکنندگان مواجه شده. دلیل اصلی این اسقبال چشمگیر نیز نمایش عمومی BAIC های BJ40 است که بالاخره آماده حضور در بازار خودرو کشورمان هستند. طبق صحبت‌های محمد تقی خانلو مدیرعامل دیار خودرو، سری اول BJ40 و BJ40F تولیدی دیار خودرو قرار است هفته آخر سال جاری تحویل مشتریان شود. در کنار این خودروهای جذاب دیار خودرو، تیگارد موتور هم که یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین سانیار موتور پارسیان (از زیرمجموعه‌های سازه های خودرو دیار) و طرف چینی است، محصول تیگارد X35 را به نمایش عموم گذاشته، خودرویی که اواسط امسال برای اولین بار رونمایی شد و قرار است طی هفته های آتی اولین مرحله فروش آن با قیمتی در محدوده ۹۰۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۲ ماهه از طریق بورس کالا به اجرا درآید.

همانطور که اشاره شد، مدیران خودرو نیز از شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان ۱۴۰۱ می‌باشد. این خودروساز در کنار خانواده محصولات ام‌وی‌ام و فونیکس، محصول آتی برند فونیکس برای بازار خودرو کشورمان، یعنی Fownix FX را نیز برای اصفهانی ها به نمایش گذاشته، البته با این تفاوت که نمایش محصول، در باکسی شیشه‌ای بصورت واضح صورت گرفته تا بیشتر نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. خودروسازی فردا در کنار نمایش محصولات فعلی خود، محصول FMC M4 را به اصفهان آورده؛ خودرویی که در رویدادهای نمایشگاهی امسال، کانون توجهات در غرفه فردا موتورز بوده. کرمان موتور نیز با خانواده کامل محصولات خود از برند JAC و KMC در نمایشگاه بین المللی خودرو اصفهان حضور دارد که البته در بین این محصولات، سدان جدید KMC J7 و نمونه آفرودی KMC T8 بیشتر جلب نظر کرده‌اند.

در پایان باید اشاره‌ای هم داشته باشیم به حضور پر رنگ شایان دیزل در رویداد امسال. این سازنده خودروهای تجاری و کار اگرچه کمتر از 2 سال است که به عرصه تولید در این حوزه ورود کرده، اما حضور بسیار خوبی در رویدادهای نمایشگاهی صنعت خودرو کشورمان دارد و با نمایش کامیون کشنده دافران H7 در رنگ های متنوع، همواره نظر بازدیدکنندگان را به غرفه خود جلب می‌کند. آنچه که این حضور را متمایز می‌سازد، فراهم آوردن امکان تست‌درایو کامیون های کشنده دافران H7 شایان دیزل است که در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان نیز برای بازدید کنندگان از غرفه این شرکت تدارک دیده شده.

نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه سوم آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و به مدت چهار روز (تا روز یکشنبه ۶ آذر) پذیرای بازدیدکنندگان در محل جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر خواهد بود. ساعات بازدید برای عموم از ۱۵ الی ۲۱ می‌باشد. پوشش کامل و جامع از حضور شرکت های مختلف در این رویداد را می‌توانید در مطالب آتی سایت فارسی‌کار مطالعه کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟