افتتاح پردیس تکنولوژی TOGG، برند ملی خودروسازی ترکیه

پردیس تکنولوژی TOGG که قرار است تا ۲۰۳۰، یک میلیون دستگاه از ۵ خودرو برند ملی خودروسازی ترکیه را به تولید برساند، در حضور اردوغان افتتاح شد.

یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
افتتاح پردیس تکنولوژی TOGG، برند ملی خودروسازی ترکیه

امروز طی مراسمی، پردیس تکنولوژی TOGG بصورت رسمی افتتاح شد و اولین محصول تولیدی در آن که کراس‌اوور کامپکت TOGG می‌باشد، بصورت نمادین روی خط تولید رفت. توگ تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ روی هم رفته یک میلیون دستگاه از پنج محصول خود که همگی برپایه پلتفرمی مشترک توسعه یافته‌اند، به تولید برساند. از این پنج محصول، سه خودرو در رده ابعادی کامپکت قرار داشته، به ترتیب کراس‌اوور، کراس‌اوور کوپه و سدان می‌باشند. از دو محصول دیگر نیز یکی مینی‌ون خانوادگی کامپکت است و دیگری، یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت (B-سگمنت).

همانطور که اشاره شد، در این مراسم، اولین محصول TOGG که کراس‌اوور کامپکت این برند ملی خودروسازی ترکیه است، بصورت نمادین روی خط تولید رفت. همچنین اولین تصاویر رسمی از نمونه نهایی سدان و کراس‌اوور کوپه کامپکت توگ نیز در همین مراسم منتشر شد. این دو محصول قرار است پس از کراس‌اوور کامپکت توگ روی خط تولید بروند. اولین سری تولیدی کراس‌اوور کامپکت توگ قرار است از سه‌ماهه نخست ۲۰۲۳ در بازار این کشور عرضه شود. سدان و کراس‌اوور کوپه این برند اما به ترتیب از ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به بازار خواهند آمد.

گروه اتحاد خودرویی ترکیه (به اختصار، TOGG) برندی است که اواسط ۲۰۱۸ با هدف تولید و عرضه خودرو های برقی ساخت ترکیه با پشتیبانی دولت این کشور تاسیس شد. اواخر ۲۰۱۹ دو خودرو نمایشی از تولیدات آتی این برند ملی ترکیه، که یکی کراس اوور و دیگری سدان بود، به نمایش درآمد. اولین محصول تولیدی TOGG یعنی کراس‌اوور کامپکت این برند، زیر چهره جذاب و مدرنی که توسط پینین‌فارینا طراحی شده، هم با پیکربندی تک موتور قابل سفارش خواهد بود و هم با پیکربندی جُفت‌موتور.

با پیکربندی جفت‌موتور، به لطف جانمایی یکی از موتورها بر روی محور جلو و دیگری بر روی محور عقب، خودرو چهار چرخ محرک (AWD) خواهد بود. در مدل تک‌موتور، قدرت خودرو ۲۰۰ اسب‌بخار اعلام شده، عددی که در مدل جُفت‌موتور به ۴۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. ظرفیت پکیج باتری های پشتیبان پیشرانه برقی بسته به سطح تجهیزاتی انتخاب شده توسط مشتری، می‌تواند متفاوت باشد. اما می‌دانیم با پرظرفیت‌ترین پکیج باتری‌های قابل سفارش، کراس‌اوور کامپکت TOGG می‌تواند بیش از ۵۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل بپیماید. شارژ ۸۰ درصدی این باتری ها در ایستگاه‌های شارژ سریع تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟