وزیر صمت: ایران خودرو و سایپا می‌توانند خودرو وارد کنند

فاطمی امین با تاکید بر این که در صورت دارا بودن شرایط، مانعی برای واردات توسط ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، از فقدان خودروی اقتصادی با کیفیت در سبد تولیدات داخلی گفت.

دوشنبه - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با در تشریح شروط و شرکت‌های واجد صلاحیت برای واردات خودرو با تاکید بر این که شرکت‌ها باید دارای شبکه خدمات پس از فروش بوده، نمایندگی رسمی خودروساز خارجی را داشته باشند، از الزام انتقال فناوری در ازای خودروهایی که وارد می شوند گفت و اظهار داشت شرکت‌هایی که این شرایط را دارا باشند، می تواند خودرو وارد کنند. 

به گزارش فارسی‌کار و به نقل از خبرگزاری برنا، وزیر صمت در پاسخ به این سوال که پس یعنی ایران‌خودرو و سایپا می‌توانند خودرو وارد کنند تصریح کرد: اگر شرایط را دار باشند مانعی ندارد. 

وزیر صمت در ادامه و در پاسخ به این سوال که با واردات خودرو توسط این دو شرکت خودروسازی آیا به تولید ملی آسیبی وارد نمی شود عنوان کرد: واردات خودرو در سال جاری دو علت دارد اول اینکه عرضه و تقاضای بازار را تا حدودی پوشش دهد؛ تقاضای بازار بیش از تولید در سال گذشته بوده  و امسال هم تولید رشد خوبی دارد اما باید این فاصله را با واردات تامین کرد تا بازار متعادل شود و قیمت ها تنظیم شود.

فاطمی امین افزود: نکته دیگر اینکه در سبد محصولات داخلی خودروی اقتصادی با کیفیت نداریم. شرکت های خودروساز کار را شروع کردند و این محصولات در سال آینده به بازار می رسد و ما یک سال  کمبود محصولی با قیمت مناسب و با کیفیت لازم را داریم. این خلا را از طریق واردات تامین می کنیم و به همین دلیل در ایین نامه ذکر شده که اولویت واردات با خودرو های اقتصادی است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟