ماهیت لوکس‌تر TVS Jupiter با پسوند کلاسیک

تی‌وی‌اس مدل جدیدی برپایه ژوپیتر عرضه کرده که پسوند کلاسیک پشت نام خود داشته، با وجود قیمت تقریبا ۱.۰۵۷ دلاری، ارائه‌دهند یک ماهیت لوکس‌تر است.

چهارشنبه - ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
اسکوتر جدید تی‌وی‌اس ژوپیتر کلاسیک

یکی از اسکوترهای ۱۱۰ سی‌سی محبوب بازار هند که اتفاقا در کشورمان نیز توسط نیرو موتور عرضه شده، تی‌وی‌اس ژوپیتر است. یکی از عواملی که در محبوبیت بالای این اسکوتر سبک شهری تاثیرگذار بوده، عرضه آن در نمونه‌های متنوع، با تجهیزات و رنگ‌بندی مختلف است. اما همیشه از آنجایی که بازار، همیشه برای یک اسکوتر لوکس با جزئیات کلاسیک، کشش دارد، تی‌وی‌اس تصمیم گرفته یک نمونه دیگر به خانواده ژوپیتر اضافه کند که دارای همین ویژگی‌هاست، یعنی لوکس‌تر از نمونه‌های عادی ژوپیتر بوده، کمی ظاهر کلاسیک تر به لطف برخی جزئیات جدید به آن داده شده. و این اتفاقی است که در حضور امثال یاماها فاتزیو، هوندا جنیو و همینطور تولیدات برند لامبرتا می‌تواند جذابیت بیشتری به بازار اسکوترهای هند بدهد.

در همین ابتدا باید بگوییم ژوپیتر کلاسیک قیمت به نسبت بالاتری در مقایسه با نمونه‌های عادی ژوپیتر دارد. اما با این وجود نیز برچسب قیمت تقریبا ۱.۰۵۷ دلاری آن، اصلا نامعقول و بالا به حساب نمی‌آید. آینه‌بغل های گرد کرومی در این مدل جای خود را به نمونه‌های سیاه رنگ داده‌اند و در کنار آن، شاهد استفاده از شیشه بادگیر تیره، رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ مشابه نمونه‌های به کار رفته در TVS Jupiter 125، نشان های سیاه برجسته و جزئیات تزئینی کلگیر هستیم. همچنین باید به نوارهای تزئینی جذاب در قسمت جلو همچنین زیر زین اشاره کنیم. و حالا که به زین دارای پشتی برای ترک‌نشین رسیدیم، بد نیست کمی از چرم خوش رنگ و خوش دوخت آن بگوییم که همسو با رنگ قهوه‌ای بخش‌های داخلی تنه انتخاب شده و ماهیتی لوکس‌تر به TVS Jupiter Classic می‌دهد.

در کنار موارد ذکر شده، ظاهر بالارده‌تری که صفحه کیلومترشمار در مقایسه با ژوپیترهای ادی دارد را نیز نباید از قلم بیاندازیم. در کل می‌توان گفت تی‌وی‌اس با وجود حفظ قیمت در محدوده‌ای معقول و در دسترس عموم، با مدل کلاسیک، ماهیتی به مراتب بالارده‌تر به ژوپیتر داده. و همین می‌تواند به مزیتی در برابر رقبایی همچون یاماها فاسینو و هوندا اکتیوا برای تی‌وی‌اس ژوپیتر تبدیل شود.

محرک تی‌وی‌اس ژوپیتر کلاسیک یک موتور تک‌سیلندر چهار زمانه ۱۱۰ سی‌سی است که با نزدیک به ۸ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۸.۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه در دور ۵.۵۰۰ را دارد. گیربکس از نوع CVT است و ترمزها، در جلو از نوع دیسکی در عقب، از نوع کاسه‌ای. دوشاخه جلو تلسکوپی، سوئیچ کات‌آف اضطراری موتور و قفل مرکزی نیز از دیگر موارد فنی قابل ذکر TVS Jupiter Classic هستند.

اولین نفر امتیاز دهید