نیسان آلتیما ۲۰۲۳ چه ویژگی‌هایی دارد؟

تازه‌ترین مدل آلتیمای محبوب و پرفروش نیسان با تغییراتی جزئی در ظاهر، فضای داخلی و امکانات، می‌خواهد تنور بازار سدان‌های متوسط را داغ نگه دارد.

چهارشنبه - ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
نیسان آلتیما ۲۰۲۳

آلتیما که همواره یکی از محبوب‌ترین خودروها در بین سدان‌های میدسایز یا همان D-سگمنت بوده، یک سری تغییرات در قالب مدل ۲۰۲۳ در خود می‌بیند که کمک می‌کند به حفظ تازگی آن نزد خریداران، آن هم در شرایطی که خریداران بالقوه خودروهایی در این رده، معمولا جذب کراس‌اوور ها می‌شوند. از سوی دیگر، این تغییرات همراه شده با درج نشان جدید نیسان در جای جای بدنه و کابین تا از این نظر نیز آلتیما با خانواده جدید تولیدات نیسان، همسو شود.

تغییر ظاهری بارز را در نمای جلو شاهد هستیم، جایی که نه تنها جلوپنجره کمی عریض‌تر شده، بلکه با حذف قاب کرومی V-شکل و در عوض، استفاده از باریکه‌های کرومی امتدادیافته در راستای خط افق، از نظر بصری نیز تاکید بر بزرگتر جلوه دادن جلوپنجره است. همچنین باید به گرافیک تغییر یافته چراغ های جلو اشاره کنیم که در کنار جلوپنجره جدید، چهره را کمی مدرن تر جلوه می‌دهد. در نمای جانبی، غیر از طرح رینگ های جدید، تغییری نمی‌بینیم. در نمای عقب هم گرافیک تغییریافته چراغ ها و بازنگری در طرح زیر سپر را شاهد هستیم. البته در کنار اینها، باید به استفاده از نوشته ALTIMA بصورت بزرگ و تفکیک‌شده از هم نیز اشاره کنیم که این روزها، حسابی مُد شده.

همچون تغییرات ظاهری، در کابین هم بازنگری‌ها، شکل تکاملی داشته و به هیچ عنوان نمی‌توانیم بگوییم انقلابی در طراحی داخلی صورت گرفته. دلیل آن هم این است که تغییر بخشی از داشبورد به همراه استفاده از نمایشگر پهن‌تر و بزرگتر از قبل، تنها تغییرات فرمی در این فضا هستند. این نمایشگر، با قطر ۱۲.۳ اینچ ، رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌روز شده‌ای است که گرافیک روان‌تری به نسبت قبل دارد و بصورت وایرلس قابلیت اتصال به گوشی‌های متکی بر سیستم عامل iOS را دارد. البته اتصال گوشی‌های اندرویدی به این سیستم، مماکان مستلزم کابل است.

مدل‌های میان‌رده به بالای آلتیما، کماکان با مجموعه سیستم های ایمنی فعال نیسان، موسوم به ProPilot Assist هستند اما در مدل ۲۰۲۳، تیپ پایه نیز به امکاناتی در این بخش که پیش‌تر بصورت آپشنال برای آن قابل سفارش بود، مجهز شده. این یعنی لیست امکانات ایمنی فعال مدل پایه نیسان آلتیما ۲۰۲۳ حال شامل نوربالای اتوماتیک، هشدار نقاط کور، هشدار موانع و ترافیک عبوری در پشت خودرو به همراه ترمز اضطراری اتوماتیک در دنده عقب و هشدار انحراف از مسیر نیز می‌شود.

در بخش پیشرانه، آلتیما ۲۰۲۳ تفاوتی به نسبت مدل‌های ۲۰۲۲ ندارد، پس موتور استاندارد، همان ۲.۵ لیتری ۴ سیلندری است که با ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت، می‌تواند محرک محور جلو و یا هر چهار چرخ باشد. گزینه جذاب‌تر برای پیشرانه نیسان آلتیما ۲۰۲۳ اما موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۴۸ اسب‌بخاری آن است البته مختص تیپ SR دیفرانسیل جلو می‌باشد. هر دو این پیشرانه‌های Nissan Atlima 2023 به گیربکس CVT متصل هستند.

بسته به بازار مورد نظر، و همین تیپ‌های تجهیزاتی عرضه شده در هر بازار، قیمت نیسان آلتیما ۲۰۲۳ می‌تواند متفاوت باشد. اما اگر بازار آمریکا را مد نظر قرار دهیم، این سدان میدسایز در مدل ۲۰۲۳ قیمت پایه ۲۶هزار و ۳۸۵ دلاری دارد، عددی که در تیپ SR مجهز به موتور ۲.۰ لیتری توربو به ۳۶هزار و ۸۵ دلار می‌رسد. البته تصاویری که مشاهده می‌کنید، مربوط به نیسان آلتیما ۲۰۲۳ بازار چین است که توسط دانگ‌فنگ-نیسان در این کشور به تولید می‌رسد. این خودرو که قرار است اولین رونمایی رسمی خود را در موتورشو به تعویق افتاده تیانجین تجربه کند، در چین با نام تیانا شناخته می‌شود و با موتورهای ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۴ اسب‌بخاری و ۲.۰ لیتری توربو ۲۴۰ اسب‌بخاری عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟