به‌روز رسانی نمونه تمام-الکتریکی پژو ۲۰۸ در مدل ۲۰۲۳

نمونه تمام الکتریکی پژو ۲۰۸ نه‌تنها کمی قدرتمندتر شده، بلکه مصرف انرژی کمتری نیز داشته، می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل بپیماید.

چهارشنبه - ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مدل ۲۰۲۳ پژو ۲۰۸ تمام-الکتریکی

پس از معرفی مدل برقی ۳۰۸، پژو مدل ۲۰۲۳ و به‌روز شده e-208 که نمونه تمام-الکتریکی ۲۰۸ می‌باشد را نیز معرفی کرد. این خودرو شاید در ظاهر، تفاوتی با مدل ۲۰۲۲ پژو ۲۰۸ تمام-الکتریکی نداشته باشد، اما از نظر فنی بهینه‌سازی های خوشایندی در آن اعمال شده که برای مثال، می‌توان به قدرت بیشتر و همچنین افزایش بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل باتری‌ها اشاره کرد.

محرک Peugeo e-208 جدید، یک موتور برقی ۱۵۶ اسب‌بخاری است که ۲۰ اسب‌بخار بیشتر از مدل ۲۰۲۲ قدرت در اختیار دارد. بیشینه گشتاور البته این موتور که از همان لحظه استارت در دسترس راننده قرار می‌گیرد، همان ۲۶۰ نیوتن‌متر مدل ۲۰۲۲ است و این یعنی بعید است صفرتاصدی سریع‌تر از ۸.۱ ثانیه آن داشته باشد. اما پک باتری‌های جدید که با جریان ۴۰۰ ولت کار می‌کند و ظرفیت مفید ۴۸.۱ کیلووات‌ساعت دارد، بُرد پیمایش را تا ۱۰.۵ درصد به نسبت قبل افزایش داده و این یعنی در چرخه WLTP، امکان پیمایش مسافتی بالغ بر ۴۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ کامل این پکیج وجود دارد.

مدل ۲۰۲۳ پژو ۲۰۸ تمام-الکتریکی که در حال حاضر، پرفروش‌ترین خودرو برقی کلاس خود (B-سگمنت) در بازارهای اروپایی نیز به حساب می‌آید، در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱۲ کیلووات‌ساعت انرژی مصرف می‌کند. این یعنی Peugeot e-208 در مقایسه با اولین نمونه‌های عرضه شده به بازار در اواخر ۲۰۱۹ تا ۱۵درصد مصرف انرژی کمتری دارد و این در حالی است که در مقایسه با آن نمونه‌ها، ۱۷.۶۵ درصد بُرد پیمایش بیشتر ارائه می‌کند. یکی از تغییرات کلیدی که کمک کرده به مصرف انرژی کمتر، استفاده از پمپ دما و سنسور رطوبت تعبیه شده در قسمت فوقانی شیشه جلو است که باعث می‌شود انرژی بصورت بهینه‌تری برای مصارف گرمایش یا سیستم تهویه استفاده شود. استفاده از رینگ‌های ۱۶اینچ جدید با تایرهای اصطکاک پایین نیز در این بین، بی‌تاثیر نبوده.

پژو مدعی است در ایستگاه های شارژ سریع امکان شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در کمتر از ۲۵ دقیقه وجود دارد. همچنین با فعال کردن حالت Brake که مکانیزم احیاء انرژی حاصل از کم کردن فشار بر روی پدال گاز را درگیر می‌کند، امکان شارژ مجدد باتری‌ها در حال حرکت وجود دارد. فروش Peugeot e-208 جدید از ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟