نقاب ژاپنی برای یک کراس‌اوور کوچک فرانسوی؛

نسل جدید میتسوبیشی ASX معرفی شد

خودرویی که به‌عنوان نسل جدید ASX بازارهای اروپایی توسط میتسوبیشی معرفی شده، چیزی نیست جز رنو کپچری که به نشان‌های Mitsubishi مزین است.

چهارشنبه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
مدل ۲۰۲۴ میتسوبیشی ASX برای بازار های اروپایی

میتسوبیشی نسل جدید ASX که مختص معدود بازارهای اروپایی باقی مانده برای این خودروساز ژاپنی در نظر گرفته شده را بصورت رسمی معرفی کرد. و همینطور که از تصاویر هم کاملا مشخص است، کراس‌اوور کوچک این خودروساز ژاپنی، نه یک محصول کاملا جدید یا حتی بازطراحی شده از روی تولیدات رنو-نیسان، بلکه یک نمونه ری‌بج شده از رنو کپچر است. در واقع غیر از طرح جلوپنجره تغییر یافته و استفاده از نوشته MITSUBISHI بر روی درب قسمت بار به جای نشان رنو، همه چیز مشابه آن چیزی است که در رنو کپچر جدید دیده‌ایم، حتی طرح رینگ‌ها! همچون طراحی ظاهری، فضای داخلی نیز کاملا برای دوستداران برند رنو، فضایی آشناست.

مدل ۲۰۲۴ میتسوبیشی ASX برای بازار های اروپایی

موتور پایه برای میتسوبیشی ASX جدید، یک موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری است که ۹۰ اسب‌بخار قدرت دارد. یک رده بالاتر، امکان سفارش موتور ۱.۳ لیتری توربو مجهز به فناوری نیمه‌هایبرید ۱۲ ولت نیز وجود دارد که در دو سطح قدرت ۱۳۸ اسب‌بخاری متصل به گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۱۵۵ اسب‌بخاری متصل به گیربکس هفت سرعته اتومات دو کلاچ روی ASX قرار می‌گیرد. همچنین برای اولین بار در بین تولیدات میتسوبیشی، ASX جدید با یک پیشرانه فول‌هایبرید ۱۴۱ اسب‌بخاری که از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی متصل به گیربکس اتومات و دو موتور برقی تشکیل یافته، عرضه می‌شود.

در کنار اینها، یک پیشرانه پلاگین-هایبرید نیز برای Mitsubishi ASX جدید ارائه شده که متشکل است از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و دو موتور برقی متکی بر باتری ۱۰.۵ کیلووات-ساعت قابل شارژ با منبع برق خارجی. این پیشرانه ۱۵۷ اسب‌بخاری، Mitsubishi ASX را قادر می‌سازد مسافتی بالغ بر ۴۹ کیلومتر را بصورت تمام-الکتریکی بپیماید.

مدل ۲۰۲۴ میتسوبیشی ASX برای بازار های اروپایی

همچون گزینه های پیشرانه، برای سطح تجهیزات میتسوبیشی ASX جدید نیز گزینه‌های متنوعی در نظر گرفته شده مثل نشانگرهای پشت فرمان که در مجهزترین تیپ تجهیزاتی، یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ پشت فرمان با نویگیشن ۳بعدی و قابلیت سفارشی‌سازی محیط نمایش است اما امکان سفارش آن بصورت نمایشگر ۷ اینچ یا حتی گیج‌های آنالوگ با کامپیوتر سفری ۴.۲ اینچی نیز وجود دارد. برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز یک نمایشگر ۹.۳ اینچ تبلت مانند با چیدمان ایستاده در نظر گرفته شده که بصورت بی‌سیم به گوشی های اندرویدی و یا iOS قابل اتصال است. از طریق همین نمایشگر، راننده می‌تواند حالت های سواری خودرو را انتخاب کند، سیستم سرگرمی را کنترل کند یا نورپردازی قابل تنظیم در هشت رنگ فضای داخلی را تغییر دهد.

مدل ۲۰۲۴ میتسوبیشی ASX برای بازار های اروپایی

در بخش فناوری های ایمنی نیز می‌توان به بهره‌مندی ASX جدید از هشدار احتمال تصادف با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار و ترمزگیری اتوماتیک، هم در هنگام حرکت رو به جلو و هم در هنگام دنده عقب اشاره کرد. همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، تشخیص علایم جاده، هشدار نقاط کور، کروزکنترل تطبیق‌پذیر و همیار نوربالا نیز از دیگر امکانات ایمنی فعالی هستند که میتسوبیشی برای ASX جدید ارائه می‌دهد. در کنار اینها، بالاترین تیپ تجهیزاتی به MI-Pilot نیز مجهز است. این سیستم با ترکیب کروزکنترل هوشمند و رادار خط‌خوان، سطحی از رانندگی نیمه‌خودران را ارائه می‌دهد.

عرضه Mitsubishi ASX جدید از بهار سال آینده آغاز می‌شود. اولین بازار هدف نیز آلمان اعلام شده است.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟