یک سدان اسپرت چینی با معماری سوئدی

یکی از سدان‌های محبوب و البته، گران‌قیمت چینی که برپایه پلتفرم مشترک با تولیدات ولوو توسعه یافته، به‌تازگی با یک سری تغییرات، به‌روز شده.

شنبه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
2023 LynkCo O3+ Sports Sedan

لینک‌اندکو یکی از زیرمجموعه‌های نوپای جیلی است که طی چند سال گذشته با طراحی عجیب تولیداتی که برپایه پلتفرم مشترک با محصولات ولوو توسعه یافته‌اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته. یکی از این تولیدات، سدان Lynk & Co O3 است که برپایه ساختار و پلتفرم مشترک با ولوو XC40 و همینطور Polstar 2 طراحی و مهندسی شده، البته با طراحی متمایز و منحصربفرد Lynk & Co. این طراحی متمایز و منحصربفرد، در فیس‌لیفت ۲۰۲۳ که به تازگی در چین عرضه شده، مورد بازنگری‌هایی قرار گرفته که جلوه مرموزتری به این چینی ساخته شده برپایه یک معماری سوئدی می‌بخشد.

تغییر ظاهری بارز در مدل ۲۰۲۳ را در نمای جلو شاهد هستیم، جایی که با تغییر شکل کامل سپر و جلوپنجره، و همچنین فرم سه‌بعدی تری که چراغ‌ها به خود گرفته‌اند، یک ژست تهاجمی به Lynk & Co O3 داده شده. تغییراتی متناسب با همین ظاهر تهاجمی‌تر، در نمای عقب نیز اعمال شده. اما نمود واضح تغییرات را  باید حذف موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو از لیست پیشرانه های این خودرو دانست.

به جای این موتور نه چندان محبوب خریدران، Lynk&Co O3 حال در مدل پایه از موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۱۸ اسب‌بخاری بهره می‌برد. تیپ‌های میان‌رده به بالا را نیز می‌توان با موتور Drive-E 2.0TD T5 که ۲۵۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، خریداری کرد و این، همان موتوری است که در مدل های پیش از فیس‌لیفت، محرک مدل اسپرتی‌تر O3+ Sedan بود. این مدل حال از نسخه قدرتمندتر موتور پیشین خود که Drive-E 2.0TD T5 Evo نام گرفته، بهره می‌برد. با این موتور ۲۶۵ اسب‌بخاری، Lynk & Co O3+ Sedan می‌تواند در کمتر از شش ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

متناسب با این پیشرانه پرقدرت ساخت ولوو، Lynk & Co O3+ Sedan در فضای داخلی به شکلی جذاب و خوشایند، با استفاده گسترده از آلکانتارا پوشش یافته که استفاده از خطوط دوختی با رنگ متضاد، هیجان آن را دوچندان می‌کند. لازم به ذکر است سیستم اطلاعات و سرگرمی که با یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی زاویه گرفته به سمت راننده کنترل می‌شود، به چیپ قدرتمند کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ مجهز شده و این یعنی سرعت و کارایی بیشتر، با یک سری قابلیت بیشتر به نسبت قبل. همراه با نمایشگر اصلی این سیستم، از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچ نیز به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان استفاده شده است.

با این توضیحات، تعجبی ندارد که Lynk & Co O3 از نظر قیمتی، یک رده و نصفی، بالاتر از خودروهای چینی هم‌رده قرار می‌گیرد. شروع قیمت این خودرو در چین از حدود ۱۸ هزار دلار است و قیمت مجهزترین و قدرتمندترین نمونه آن نیز به ۳۶هزار و ۶۰۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟