مزدا ۳ در مدل ۲۰۲۳ چه تغییراتی کرده؟

مزدا ۳ اگرچه در مدل ۲۰۲۳ با حذف واحد ۲.۰لیتری از موتورهای قابل‌عرضه، کمی گران‌ شده، اما در عوض کمی قدرتمندتر نیز شده و مصرف سوخت کمتری دارد.

جمعه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
مدل ۲۰۲۳ خودرو مزدا ۳ سدان

مزدا ۳ برای مدل سال ۲۰۲۳ یک سری تغییر و به‌روز رسانی در بخش پیشرانه به خود دیده و افزایش قیمت را نیز تجربه کرده است. در مدل جدید دیگر خبری از مدل پایه با موتور ۲.۰ لیتری نیست و در عوض، تیپ 2.5S با موتور ۲.۵ لیتری لیتری تنفس طبیعی که شروع قیمتش از ۲۳.۶۱۵ دلار است، به عنوان مدل پایه مزدا۳ شناخته می‌شود. همین باعث شده تا قیمت پایه این خودرو کامپکت در مقایسه با مدل ۲۰۲۲ افزایش ۱.۸۵۰ دلاری داشته باشد. البته این افزایش قیمت، به واسطه بهره‌مندی مدل پایه از موتور ۲.۵ لیتری ۱۹۱ اسب‌بخاری به جای موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۵ اسب‌بخاری مدل پایه ۲۰۲۲ می‌باشد.

این موتور ۲.۵ لیتری در مقایسه با نمونه به کار رفته در مدل ۲۰۲۲، به میزان ۵ اسب‌بخار قدرتمندتر شده. به‌روز رسانی سیستم غیرفعال‌سازی نیمی از سیلندرها نیز باعث شده مصرف سوخت آن در مقایسه با قبل، کمی کاهش یابد. دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، این موتور حال در مزدا ۳ صدی ۹ لیتر در شهر و ۶.۷ لیتر در جاده بنزین می‌سوزاند. برای آن دسته از خریدارانی که خواهان قدرت بیشتر هستند، کماکان امکان خرید Mazda 3 با موتور ۲.۵ لیتری توربو ۲۵۰ اسب‌بخاری که بصورت استاندارد، محرک چهار چرخ است، وجود دارد، البته با قیمت پایه ۳۳.۵۱۵ دلار. غیر از مدل 2.5 Turbo که اشاره شد، و همچنین 2.5 S Premium که بصورت استاندارد، چهار چرخ محرک هستند، پیکربندی AWD برای تیپ 2.5 S Carbon Edition نیز بصورت آپشنال و با کمی هزینه بیشتر، قابل سفارش است.

عرضه مدل ۲۰۲۳ مزدا۳ به بازار، از پاییز امسال برای اتاق هاچبک و از زمستان برای اتاق سدان اعلام شده است. در ادامه می‌توانید گالری کاملی از تصاویر این خودرو کامپکت ژاپنی را مشاهده فرمایید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟