با قدرتمندترین و سریع‌ترین رودستر دنیا آشنا شوید

هنسی با یک ابرخودرو روباز ۱.۸۱۷ اسب‌بخاری برپایه ونوم F5 که شروع قیمتش از ۳ میلیون دلار خواهد بود، سریع‌ترین رودستر دنیا را معرفی کرده است.

جمعه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
هنسی ونوم F5 رودستر ۲۰۲۳

هفته خودرویی مونتری سال‌هاست به محل نمایش تاریخی‌ترین و اختصاصی‌ترین خودروهای دنیا تبدیل شده اما این رویداد خودرو-محور کالیفرنیای شمالی یک هدف دیگر را نیز دنبال می‌کند و آن، چیزی نیست جز ایفای نقش یک موتورشو اختصاصی برای ثروتمندترین های دنیا. در واقع هفته خودرویی مونتری جایی است برای رونمایی از خودروهای جدیدی که معدود افرادی توان خریدشان را دارند. یکی از خودروهای جدیدی که اولین رونمایی و نمایش عمومی خود را در Quail Motorsport Gathering هفته خودرویی مونتری امسال تجربه می‌کند، هنسی ونوم F5 رودستر است.

همانطور که از نام این ابرخودرو جدید پیداست، نسخه روباز هنسی ونوم F5 است؛ مخلوقی که سازنده اهل تگزاسش مدعی است سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو روباز دنیا لقب خواهد گرفت. هنسی تنها ۳۰ دستگاه از ونوم F5 رودستر تولید خواهد کرد و شروع قیمت هر یک از این ۳۰ دستگاه نیز از ۳ میلیون دلار خواهد بود که البته با استانداردهای ابرخودروهای رویدادهایی نظیر هفته خودرویی مونتری، قیمت آنچنان بالایی به حساب نمی‌آید!

هنسی F5 ونوم رودستر همچون نمونه کوپه این ابرخودرو از یک موتور ۶.۶ لیتری توئین‌توربو V8 نیرو می‌گیرد که گفته می‌شود با ۱.۸۱۷ اسب‌بخار قدرت، از مسیر یک گیربکس نیمه‌اتومات تک‌کلاچ، محرک چرخ های عقب است. این رودستر ۱.۴۰۵ کییلوگرمی، تنها ۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از هنسی ونوم F5 کوپه بوده و به نوعی طراحی شده که بتواند به سرعت های فراتر از ۴۸۳ کیلومتر در ساعت دست یابد! البته در صورت باز بودن سقف، حداکثر سرعت این هیولای آمریکایی، بصورت الکترونیکی محدود خواهد شد.

این ابرخودرو جدید، به واسطه سقف قابل برداشتنی که بین شیشه جلو و ساختار حفاظ مانند کابین که پشت صندلی‌ها ایجاد شده، قرار دارد، بیشتر یک تارگا می‌باشد تا یک کانورتیبل کامل. این پانل سقف با فیبرکربن ساخته شده تقریبا ۱۸ کیلوگرم وزن دارد. از این رو به نظر می‌آید برداشتن و یا نصب آن بصورت تک‌نفره، کار چندان سخت و سنگینی نباشد.

بعد از برداشتن این پانل سقف، هم می‌توان آن را در کیف پشمی مخصوص و فوق‌العاده نرمی که هنسی بصورت اختصاصی برای آن ساخته، جابجا کرد و هم می‌توان آن را بر روی پایه‌ای که همراه با خودرو عرضه می‌شود، به نمایش گذاشت. همچنین یک درپوش شیشه‌ای جدید برای محفظه موتور طراحی شده تا بتوان نیروگاه پرتوان V8 آن را بدون هیچ گونه مزاحمتی، مشاهده کرد. درپوش موتور در نمونه کوپه این ابرخودرو از نوع فیبرکربنی است. دیگر تغییرات ظاهری این هنسی جدید در مقایسه Venom F5 کوپه عبارتند از رینگ‌های هفت‌پره جدید ساخته شده به روش ریخته‌گری که به رنگ نقره‌ای یا آلومینیومی جلا یافته قابل سفارش بوده و بولت‌های تیتانیومی همراه با آن ارائه می‌شوند.

در ساخت Hennessey Venom F5 Roadster از همان ساختار اتاق یکپارچه مدل کوپه استفاده شده که بدون الحاقات و اجزای اضافه شده، تنها ۸۶ کیلوگرم وزن دارد. با این حساب، حتی با برداشتن شقف نیز از استحکام اتاق، کم نمی‌شود. و همچون مدل کوپه، Hennessey کلا اعتقادی به استفاده از اجزای آیرودینامیک فعال در رودستر جدید خود ندارد که البته در بازار امروز ابرخودروهای میلیون دلاری، اتفاق نادری است. در عوض، داونفورس مورد نیاز با تغییر در ارتفاع سواری و در نتیجه آن، تغییر زاویه جریان باد در اطراف بدنه به دست می‌آید.

تولید مدل رودستر Venom F5 قرار است تا پایان سال جاری میلادی، آغاز شود. همانطور که اشاره شد، قیمت ۳ میلیون دلاری برای این رودستر آمریکایی در نظر گرفته شده که تقریبا ۹۰۰ هزار دلار بیشتر از قیمت مدل کوپه آن است. از نظر تیراژ تولید نیز ونوم F5 کوپه با تولیدی محدود به ۲۴ دستگاه، عدد کمتری نسبت به ۳۰ دستگاه مدل رودستر دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟