Lexus GX Black Line SP؛ تیپ سیاه برای پرادو کت‌وشلواری

لکسوس با تیپ تولید محدود Black Line SP می‌خواهد یک ماهیت خاص‌تر از تیپ‌های عادی به GX که در اصل، همزاد لوکس‌تر پرادو به حساب می‌آید، بدهد.

پنجشنبه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
Lexus GX Black Line Special Edition

لکسوس اولین بار در قالب مدل سال ۲۰۲۲ بود که تیپ Black Line را به خانواده SUV لوکس خود، GX اضافه کرد. حال این خودروساز اعلام کرده تیپ مذکور در قالب مدل ۲۰۲۳ خودرو GX نیز عرضه خواهد شد، البته با نام Black Line Special Edition و با این تفاوت که عرضه آن به تنها ۳هزار دستگاه محدود خواهد شد.

این تیپ تولید محدود که بر پایه سطح تجهیزاتی پریمیوم ارائه می‌شود، نه تنها در مقایسه با مدل ۲۰۲۲ بصورت استاندارد به دید پرنده ۳۶۰ درجه مجهز شده، بلکه رنگ سفیدی با نام Eminent White Pearl نیز به دو گزینه رنگ قبل که عبارت بودند از سیاه Obsidian و سبز Nori Green Pearl اضافه شده است. ذکر این نکته ضروری است که رنگ سبزی که به آن اشاره شد، مختص تیپ Black Line می‌باشد و در دیگر GX های لکسوس ارائه نشده.

جلوپنجره، قاب مه‌شکن ها، بالچه و آنتن انتهای سقف و ضربه‌گیر زیر سپرهای جلو و عقب در این تیپ به رنگ تیره هستند و چراغ‌ها نیز هم در جلو و هم در عقب، زمینه‌ای به رنگ سیاه دارند. همچنین از رینگ های ۱۸ اینچ منحصربفردی به رنگ سیاه براق برای این لکسوس GX استفاده شده. در کابین نیز پوشش سیاه سقف به همراه تزئینات چوبی به رنگ سیاه مات و چرم سیاه صندلی‌ها و ادوات با خطوط دوخت خاکستری رنگ از جمله ویژگی های Lexus GX Black Line Special Edition به حساب می‌آیند.

در این تیپ نیز محرک لکسوس GX همان موتور ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی تیپ‌های دیگر است که با ۳۰۱ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۴۴۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، بصورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل است. این پیکربندی صفر تا صد زیر ۸ ثانیه به Lexus GX می‌دهد. در کنار معرفی تیپ Black Line Special Edition برای مدل ۲۰۲۳، لکسوس در دیگر تیپ های آن نیز تغییراتی هرچند جزئی برای این مدل سال اعمال کرده مثل جایگزینی رنگ سفید Starfire Pearl با Eminent White Pearl و حذف زرشکی موسوم به Claret Mica از پالت رنگ‌ها. در ضمن، سیستم صوتی پریمیوم مارک لوینسون با صدایی فراگیر به لیست امکانات استاندارد تیپ لاکچری اضافه شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط لکسوس، شروع قیمت GX در مدل ۲۰۲۳ از ۵۷.۷۵۷ دلار خواهد بود، عددی که برای Lexus GX Black Line Special Edition به ۶۲.۳۱۰ دلار می‌رسد. این مقادیر شامل هزینه حمل خودرو از درب کارخانه تا مقصد نیز می‌شوند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟