یک خودرو جذاب چینی با قیمت پایه‌ای کمتر از ۴۷۵ میلیون تومان

وی-آنلاین کراس‌اوور کامپکت با تناسبات اسپرتی و جذاب از برند ونوچیا (جوینت‌ونچر دانگ‌فنگ و نیسان) است که قیمتی بین ۱۴۷۴۴ تا ۱۹۰۳۰ دلار دارد.

دوشنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
ونوچیا وی-آنلاین ۲۰۲۲

آنچه که می‌بینید، یک کراس‌اوور جدید و خوش‌چهره چینی است با نام عجیب V-Online. این خودرو محصولی از برند ونوچیا می‌باشد که با سرمایه‌گذاری مشترک نیسان و دانگ‌فنگ تاسیس شده و تولیداتش، محصولاتی هستند با استخوان‌بندی و پلتفرم نیسان، اما طراحی اختصاصی ونوچیا. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ عمده محصولاتی که با برند ونوچیا در چین به تولید می‌رسیدند، محصولاتی با پلتفرم قدیمی نیسان بودند اما طی سال‌های گذشته، نسل جدید محصولات Venucia از تازه‌ترین پلتفرم و تکنولوژی‌های نیسان بهره می‌برند و این، در مورد ونوچیا وی-آنلاین نیز صدق می‌کند. این کراس‌اوور کامپکت برپایه پلتفرم و ساختاری مشترک با نیسان قشقایی جدید توسعه یافته. البته این اشتراک ساختاری را به لطف طراحی متمایز و مدرنی که با تازه‌ترین سبک طراحی ونوچیا شکل گرفته، به هیچ عنوان نمی‌توان حدس زد.

در پس این تناسبات مدرن و اسپرتی Venucia V-Online، تعجبی ندارد اگر بگوییم یک موتور ۱.۵ لیتری توربو که محرک محور جلو می‌باشد، به‌کار رفته است. این موتور ۴ سیلندر با ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، به گیربکس ۷ سرعته اتومات متصل است. با این پیکربندی پیشرانه، ونوچیا وی-آنلاین در ۸.۸ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. و این در حالی است که متوسط مصرف سوخت آن، صدی ۶.۶ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است.

اینها مشخصات فنی خودرویی با طول بدنه ۴.۵۶۲ میلیمتر و فاصله ۲.۷ متری بین دو محور هستند که شروع قیمتش در چین از ۹۹.۸۰۰ یوان است، یعنی ۱۴ هزار ۷۴۴ دلار. به عبارت دیگر، حتی با احتساب دلار بسیار گران ۳۲ هزار دلاری بازار آزاد ارز کشورمان در این روزها نیز قیمت پایه ونوچیا وی-آنلاین در چین به ۴۷۵ میلیون تومان نمی‌رسد. با این قیمت، مدل پایه ونوچیا وی‌-آنلاین از امکاناتی نظیر مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و اتصال بلوتوث، USB و AUX، تهویه دستی، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، LCD به جای نشانگرهای آنالوگ پشت فرمان، شیشه بالابر های برقی جلو و عقب، آینه های جانبی برقی، ورود و استارت بدون کلید، کنترل هرزگردی و پایداری الکترونیک، ترمز پارک برقی، اتوهُلد، ABS+EBD، ایربگ‌های جلو و جانبی جلو، سیستم کنترل فشار باد تایرها و همیار آغاز حرکت در سربالایی بصورت استاندارد بهره می‌برد.

مجهزترین تیپ تجهیزاتی Venucia V-Online هم که در کنار این موارد، از نمایشگر ۱۲.۳ اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد و دارای تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌ها، نویگیشن، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، پوشش چرم صندلی‌ها، تهویه اتوماتیک با دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، حسگر نور و باران، ایربگ‌های پرده‌ای، تاشو اتوماتیک آینه‌های جانبی، بازشو برقی و بدون دست درب صندوق بار، سانروف پانورامیک، دوربین دنده عقب، دید ۳۶۰ درجه از اطراف، هشدار نقاط کور، پارک اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر نیز بهره می‌برد، در بازار چین قیمت ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ یوانی (معادل ۱۹.۰۳۰ دلار) دارد. این یعنی قیمت مجهزترین مدل ونوچیا وی-آنلاین نیز به پول ما، به ۶۱۰ میلیون تومان نمی‌رسد و این در حالی است که در ایران، با ۶۱۰ میلیون تومان حتی MVM X22 Pro هم نمی‌توان خرید!

با این توضیحات از شما دعوت می‌کنیم به تماشای تصاویر این خودرو جدید از جوینت‌ونچر نه‌چندان شناخته شده دانگ‌فنگ و نیسان بنشینید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟