این موتورسیکلت جدید ب‌ام‌و “ژن هندی” دارد

ب‌ام‌و موتوراد موتورسیکلت جدیدی در رده اسپرت‌بایک های سبُک برای بازار هند معرفی کرده که بسیاری از ویژگی‌ها و خصوصیاتش، مشترک با یک TVS است.

یکشنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
موتورسیکلت جدید ب‌ام‌و موتوراد BMW GS 310 RR

اواخر تابستان ۲۰۱۸ بود که ب‌ام‌و از یک موتورسیکلت مفهومی و نمایشی با نام BMW G 310 RR رونمایی کرد. از آن زمان به بعد بود که ب‌ام‌و و TVS رسما از همکاری با یکدیگر خبر دادند و از اسپرت‌بایک سبُکی گفتند که حاصل این همکاری است و قرار است به زودی به بازار بیاید. ماه گذشته تیزر های متعددی از این محصول جدید BMW Motorrad هند منتشر شد و حال، بالاخره شاهد رونمایی از آن برای بازار هند هستیم.

این عضو جدید خانواده G 310 مخصوصا برای طرفداران TVS بسیار آشنا جلوه می‌کند. دلیل آن هم این است که بر پایه TVS Apache RR 310 توسعه یافته و راستش را بخواهید، غیر از رنگ و جزئیات گرافیکی بدنه، و صرف نظر از این که نشان ارزشمند BMW بر روی این تنه جذاب و آدرنالین‌ساز خودنمایی می‌کند، تفاوت دیگری با همزاد هندی خود ندارد. در واقع از چراغ‌های LED جلو و زین دو تکه بگیرید تا خطوط تیز و دینامیک تنه، G 310 RR کاملا مشابه Apache RR 310 است. محرک آن نیز همچون G 310 GS و G 310 R، همان موتور ۳۱۳ سی‌سی آب-خُنکی است که از TVS گرفته شده.

این موتور در حالت های سواری تهاجمی‌تر یعنی اسپرت و پیست، با ۳۴ اسب‌بخار قدرت در دور ۹.۷۰۰، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۷.۳ نیوتن‌متر در دور ۷.۷۰۰ را دارد که با توجه به جثه جمع‌وجور و ماهیت سبُک، اعداد خوبی به حساب می‌آیند. البته در حالت های سواری رام‌تر (شهری و بارانی)، قدرت و گشتاور به ترتیب به ۲۵.۸ اسب‌بخار در دور ۷.۷۰۰ و ۲۵ نیوتن‌متر در دور ۶.۷۰۰ کاهش می‌یابد. برای مقایسه هم که شده، در حالت های تهاجمی‌تر بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده اما در حالت‌های رام‌تر سواری، BMW GS 310 RR نمی‌تواند بیشتر از ۱۲۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

این را هم اضافه کنیم که BMW GS 310 RR بر روی رینگ های ۱۷ اینچ آلومینیومی ۵ پره پوشش یافته با تایرهای میشلن پایلوت استریت سوار است یعنی همان ترکیب رینگ و تایر به کار رفته در GS 310 R.

اسپرت‌بایک جدید ب‌ام‌و اگرچه از نظر تکنولوژی و امکانات، غیر از حالت‌های قابل تنظیم سواری در گزینه‌های پیست، شهری، اسپرت و بارانی، نورپردازی LED جلو و عقب، و همچنین سیستم ترمز متشکل از ABS و پیکربندی دیسکی جلو و عقب (به ترتیب ۳۰۰ و ۲۴۰ میلیمتری چهار و تک پیستون)، چیز قابل ذکری ندارد، اما از نظر قیمتی نیز بسیار رقابتی به حساب می‌آید. شروع قیمت BMW GS 310 RR در هند از ۳ هزار و ۵۷۵ دلار برای مدل استاندارد است، عددی که برای تیپ Style Sport به ۳ هزار و ۷۵۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟