با اسکوتر سبُک سوزوکی سالوتو ۱۲۵ آشنا شوید

سوزوکی سالوتو ۱۲۵ یک اسکوتر سبُک است که یک طراحی شیک به سبک ایتالیایی های اصیل این کلاس دارد، اما مختص بازارهای جنوب شرقی آسیا ساخته شده است.

دوشنبه - ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
معرفی اسکوتر سبُک سوزوکی سالوتو ۱۲۵

سوزوکی در آخرین روزهای ۲۰۱۹ بود از یک اسکوتر ۱۲۵ سی‌سی برپایه ساختار و مجموعه فنی اکسس ۱۲۵ رونمایی کرد. این اسکوتر سوزوکی که سالوتو ۱۲۵ نام دارد و بازار هدفش، کشورهای جنوب شرقی آسیاست، از استایل جذابی بهره می‌برد که بطور مشخص الهام شده از اسکوترهای رترو ایتالیایی است اما خطوط تیز نیز در جای جای بدنه آن کار شده تا کمی مدرنیته بصری را نیز با این ژست کلاسیک همراه سازد. هرچند با استفاده از کروم در قاب آینه ها، اهرم‌های ترمز، دستگیره ترک‌سوار و قاب چراغ جلو، باید اذعان داشت حس و حال کلاسیک طراحی بر مدرن بودن آن می‌چربد.

سوزوکی سالوتو ۱۲۵ از یک چراغ اصلی و دو دیلایت LED در جلو بهره می‌برد و در کنار اینها، فلاشرها و چراغ عقب این اسکوتر سبُک شهری نیز از نوع LED است. یک کنسول نیمه-دیجیتال نیز برای آن در نظر گرفته شده که متشکل است از کیلومترشمار آنالوگ، و یک صفحه دیجیتال کوچک که گزینه های قابل نمایش در آن از طریق سوئیچ تعبیه شده در سمت راست اهرم فرمان کنترل می‌شود. این اسکوتر سوزوکی از استارت بدون کلید نیز بهره می‌برد و دارای درپوش بیرونی درب باک، است که سمت چپ ستون فرمان قرار دارد. خود محفظه باک اما زیر کفی تعبیه شده تا مرکز ثقل را پایین نگه دارد.

محرک سوزوکی سالوتو ۱۲۵ یک موتور تک سیلندر با حجم دقیق ۱۲۴ سی‌سی است که مشابه نمونه به‌کار رفته در اکسس ۱۲۵ است البته با این تفاوت که مقداری قدرتمندتر بوده، با ۹.۲ اسب‌بخار قدرت توان تولید ۱۰.۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بد نیست در پایان معرفی، نگاهی هم به سیستم ترمز داشته باشیم که در Suzuki Saluto 125 از نوع دیسکی-کاسه‌ای است. دوشاخه تلسکوپی در جلو و جفت‌فنر در عقب، سیستم تعلیق را تشکیل می‌دهد. رینگ‌ها نیز از نوع ۱۰ اینچ آلومینیومی هستند که هم در جلو و هم در عقب با تایرهای پهن پوشش یافته‌اند.

یکی از بازارهایی که سوزوکی سالوتو ۱۲۵ در آن عرضه شده، تایوان است. در این کشور، اسکوتر سبُک سوزوکی قیمتی معادل ۲هزار و ۸۰۰ دلار دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟