کامیون های باری ۷.۵ و ۱۲ تن Volta Zero با پیشرانه برقی می‌آیند

با معرفی مدل های ۷.۵ و ۱۲ تن Zero، خانواده این کامیون باری تمام‌الکتریکی که محصولی از یک استارتاپ سوئدی بنام Volta است، بزرگتر می‌شود.

سه شنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کامیون های باری ۷.۵ و ۱۲ تن Volta Zero

ولتا تراکس، استارتاپ نوپای سوئدی که درست یک سال پیش فعالیت های خود در عرصه ساخت خودروهای تجاری و کار را با معرفی یک کامیون ۱۶ تن تمام‌الکتریکی با نام Zero آغاز کرد، حال آماده رونمایی از کاربری سبک‌تر و کوچکتر این کامیون با تُناژ ۷.۵ و ۱۲ تن است.

ولتا زیرو در کاربری ۷.۵ و ۱۲ تن نیز ظاهری مشابه با نمونه ۱۶ تن این کامیون که در حال سپری کردن تست های پیش از تولید و تحویل به مشتری است، دارد. این دو در طراحی نمای جلو، کاملا مشابه یکدیگر هستند. اما نمونه ۱۲ تن، هم در اتاق، و هم در شاسی، طول بیشتری در مقایسه با نمونه ۷.۵ تن دارد که همین باعث می‌شود از نمای جانبی، تفاوت های ظاهری آنها را مشهود سازد. در ضمن، نمونه ۱۲ تن از رینگ و تایرهای بزرگ که در محور عقب، بصورت جفت هستند، بهره می‌برد. دلیل آن هم بار بیشتری است که روی محورها قرار دارد.

نوآوری ها و ماهیت مجهزی که ولتا با زیرو ۱۶ تن به قلمرو کامیون های باری آورده را در کابین مدل های ۷.۵ و ۱۲ تن آن نیز می‌توان مشاهده کرد؛ از میدان دید ۲۲۰ درجه راننده و استفاده از دوربین به جای آینه های جانبی مرسوم بگیرید تا هشدار نقاط کور راننده، کابین مجازی و سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف. با حذف پیشرانه احتراق داخلی، امکان این که موقعیت نشیمن راننده، پایین‌تر در نظر گرفته شود، فراهم آمده و همین باعث شده تا خط دید راننده در ارتفاع ۱.۸ متر باشد.

این ارتفاع دید نزدیک به قد عابرین پیاده و سرنشینان خودروهای سواری است و از این رو، راننده قادر خواهد بود ارتباط چشمی خوبی با محیط پیرامون خود برقرار کند. همچنین به لطف قرار گرفته صندلی راننده در وسط کابین و بهره‌مندی از درب هایی با بازشو کشویی، امکان ورود و خروج راحت از دو طرف برای راننده وجود دارد.

انتظار می‌رود با ورود خودروهایی نظیر Volta Zero به شبکه توزیع و حمل و نقل شهری، تجربه کار در این بخش به شکل چشمگیری تغییر کند. بی‌صدا بودن فرآیند کار، کمترین هدررفت فضای بار به لطف طراحی یکپارچه با اتاق، و همچنین کابین مجازی این کامیون مدرن باعث می‌شود تا تجربه کار در آن، بیشتر به رانندگی با خودروهای سواری امروزی نزدیک باشد تا آنچه که از خودروهای تجاری و کار مرسوم در ذهن داریم. ولتا در کنار نمونه های ۷.۵، ۱۲ و ۱۶ تن زیرو، معرفی نمونه ۱۸ تن این کامیون باری را نیز در برنامه های خود گنجانده. همانطور که اشاره شد، نمونه ۱۶ تن در حال حاضر مراحل تست پیش از تولید را پشت سر می‌گذارد و انتظار می‌رود امسال سری اول آن به مشتریان تحویل شود. اما تولید انبوه نمونه های ۷.۵ و ۱۲ تن برای اوایل ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده. ولتا امیدوار است تا انتهای ۲۰۲۵ بتواند به تیراژ تولید ۲۷ هزار خودرو در سال دست یابد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟