رُشد چشمگیر فروش موتورسیکلت در آلمان

سه ماهه نخست ۲۰۲۲ در آلمان نزدیک به ۴۸۳۰۰ موتورسیکلت و اسکوتر صفر کیلومتر به فروش رسید؛ فروش سه‌ماه ای که در ۱۵ سال گذشته نظیر نداشته.

جمعه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
آمار فروش موتورسیکلت در آلمان - سه ماهه نخست ۲۰۲۲

با گرم تر شدن هوا در نیم‌کره شمالی، همانطور که انتظار می‌رفت بازار موتورسیکلت های جدید در کشورهای این مناطق نیز از خواب بلند زمستانی رفته رفته بیدار می‌شود. برای مثال آلمان را می‌توان در نظر گرفت. در چنین بازارهایی، بعید است که سه ماهه اول یک سال، بهترین آمار فروش را رقم بزند اما برعکس، آلمان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بهترین آمار فروش سه ماهه را در ۱۵ سال گذشته تجربه کرد. در این مدت، در حالی دست‌کم ۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع موتورسیکلت و اسکوتر صفرکیلومتر در آلمان به فروش رسید که بخش اعظم این تعداد، یعنی چیزی در حدود ۳۵ هزار دستگاه، محصولاتی با حجم موتور بیش از ۱۲۵ سی‌سی بودند.

این آمار جالب‌توجه فروش موتورسیکلت جدید برای کشوری است که در حدود ۸۳ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. و البته این حقیقت که نزدیک به ۱۳.۲۰۰ خریدار موتورسیکلت صفر کیلومتر زیر ۱۲۵ سی‌سی در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ در آلمان وجود داشته، نشان می‌دهد جمعیت موتورسواران این کشور رو به افزایش است چراکه این بخش از بازار موتورسیکلت، معمولا مختص خریداولی ها و تازه‌کار هاست.

احتمالا این پرسش در ذهن شما نیز به وجود آمده که با این رُشد فروش قابل توجه، پرفروش ترین موتورسیکلت بازار آلمان در این مدت چه محصولی بوده؟ در پاسخ باید بگوییم BMW R 1250 GS این عنوان را به خود اختصاص داده. و بد نیست بدانید تنها در ماه مارس، این محصول ب‌ام‌و تقریبا 3 برابر دومین موتورسیکلت پرفروش بازار آلمان یعنی کاوازاکی Z900 فروش داشته.

از آغاز ۲۰۲۰ در آلمان قانونی تصویب شد مبنی بر این که افراد دارای گواهینامه رانندگی معتبر، امکان راندن موتورسیکلت و اسکوتر با حجم موتور ۱۲۵ سی‌سی و یا کمتر را بدون نیاز به گواهینامه موتورسیکلت دارند. تصویب این قانون تاثیر محسوسی در رشد آمار فروش موتورسیکلت در آلمان داشته. اما رُشد فروش چشمگیر سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ را نمی‌توان به پای این قانون نوشت چراکه بخش اعظم فروش را موتورسیکلت ها و اسکوترهایی با حجم موتور بیش از ۱۲۵ سی‌سی تشکیل می‌دهند. باید منتظر ماند و دید که آیا این رشد فروش در ماه های آتی نیز ادامه خواهد داشت یا خیر.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • امین نظیری | 6 آبان 1402 - 22:07

    سلام اسم این موتور بی ام دبلیو چیه

    • خسرو | 25 بهمن 1402 - 01:52

      اسم موتور هست GS1250R که تا سال 2023 تولید شد و مدل 2024 ش با اسم GS1300R فروخته شد.