یک پیش‌نمایش نه‌چندان دلچسب از نسل جدید سری هفت

ب‌ام‌و با سدان فول‌سایز لوکس تمام‌الکتریکی i7 پیشرفته‌ترین برداشت تاریخ از سری ۷ را ارائه کرده؛ محصولی که از خانواده نسل هفتم این سری است.

جمعه - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مدل برقی نسل جدید ب‌ام‌و سری هفت

سری هفت یکی از ارکان اصلی خانواده سدان های لوکس ب‌ام‌و است و به عنوان پرچم‌دار BMW، بی‌دلیل نیست که نسل هفتم این سدان فول‌سایز لوکس که به زودی معرفی خواهد شد، بسیار مورد توجه قرار دارد. اینطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، ب‌ام‌و در نسل هفتم، پرچم‌دار خود را به شکل چشمگیری با تکنولوژی های جدید، دگرگون ساخته. شاهد این ادعا نیز BMW i7 است؛ اولین سری ۷ تمام‌الکتریکی تاریخ ب‌ام‌و که از دو موتور برقی، ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت می‌گیرد و با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، می‌تواند مسافتی بالغ بر ۴۸۳ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید.

این پیکربندی AWD که مشابه نمونه به‌کار رفته در BMW iX SUV است، تنها پیشرانه‌ای است که برای i7 در نظر گرفته شده. البته در مقایسه با BMW iX SUV، قدرت پیشرانه در i7 کمی بیشتر بوده، پکیج ۱۰۱.۷ کیلووات‌ساعت باتری‌های پشتیبان آن نیز کمی کوچکتر است. کُد در نظر گرفته شده برای آن نیز xDrive60 است.

با وجود قدرت قابل‌توجه و بهره‌مندی است سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر و چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر، i7 را نمی‌توان یک سدان اسپرت تلقی کرد و این حس، با ورود به کابین بیشتر تقویت می‌شود؛ محیطی زیبا و خوش‌ساخت  که دقت به تک‌تک جزئیات در فضای فراخ و بزرگ آن کاملا مشهود است. همچون طراحی ظاهری که به جرات یکی از بحث‌برانگیزترین طراحی‌ها از نظر زیبایی‌شناسی بصری است، طراحان ب‌ام‌و در فرم دادن به فضای داخلی i7 نیز ریسک‌هایی داشته‌اند مثل طرح داشبورد با نمایشگر بزرگ ایستاده بر روی آن که دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ را به ظاهر یکی کرده تا هم وظیفه نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی را ایفا کند و هم وظیفه نشانگرهای پشت فرمان را. این نمایشگر بزرگ و شناور، به تازه‌ترین نسل سیستم اطلاعات و سرگرمی ب‌ام‌و موسوم به iDrive 8 متصل است، یعنی همان سیستمی که پیش‌تر در iX و i4 نیز به‌کار رفته.

همچنین باید به باریکه شیشه‌ای روی داشبورد که دریچه های تهویه را نیز در دل خود داشته، تا رودری ها امتداد یافته، اشاره کنیمو این پانل شیشه‌ای بسته به انتخاب راننده از میان رنگ‌های قابل تنظیم نورپردازی محیطی، روشن می‌شود و در کنار آن، سطوح کنترلی حساس به لمس دریچه های تهویه، چراغ خطر و بازشو داشبورد را نیز بر روی خود دارد. و در این بین، پوشش جالب‌توجهی که برای صندلی‌های خوش‌ساخت دارای ماساژور و سیستم سرمایش و گرمایش در نظر گرفته شده را نیز نباید از قلم انداخت. توجه به صندلی‌ها، برای سرنشینان عقب بیشتر نیز بوده چراکه امکان سفارش دو صندلی‌ راحتی تک‌نفره برای این قسمت وجود دارد که دارای تنظیم برقی بوده، برای صندلی پشت سرنشین کناری جلو امکان سفارش استراحتگاه برقی پا وجود دارد که با بالا آمدن آن، صندلی سرنشین کناری جلو بصورت برقی به سمت جلو می‌رود تا فضای کافی استراحت برای سرنشین VIP عقب فراهم آید.

دیگر نکته عجیب و قابل‌توجه در فضای داخلی BMW i7، امکان سفارش آن با نمایشگر سقفی ۳۱.۳ اینچ در قالب سیستم سرگرمی Theater Screen است که با استفاده از نمایشگر دیجیتال تعبیه شده در رودری های عقب پیش روی سرنشینان باز می‌شود. با این نمایشگر امکان استفاده از سرویس‌های نتفلیکس، هولو، آمازون پرایم و یوتوب از طریق اتصال به اینترنت داخل خودرو وجود دارد. در کنار این موارد، طبیعی است که سیستم‌های همیار متعددی نیز در BMW i7 ارائه شده. از جمله اینها می‌توان به همیار جدید رانندگی در بزرگراه اشاره کرد که البته در ابتدای عرضه، مختص خریداران آمریکای شمالی است. این همیار امکان رانندگی خودران بدون نیاز به کنترل فرمان توسط راننده در بزرگراه های آمریکا و کانادا را فراهم می‌آورد یعنی چیزی شبیه به سوپرکروز کادیلاک و بلوکروز فورد.

BMW i7 قابلیت پارک اتوماتیک را نیز داشته، می‌تواند بدون دردسر، حتی در پارکینگ های شلوغ نیز بدون نیاز به راننده، پارک کند. آغاز عرضه BMW i7 به بازار برای پاییز امسال برنامه‌ریزی شده و شروع قیمت آن نیز از ۱۲۰.۲۹۵ دلار خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟