لامبورگینی امروز از محصول جدیدی برپایه هوراکان رونمایی کرد که بین مدل پایه دیفرانسیل-عقب یعنی Huracan Evo RWD و نمونه تا دندان مسلح آن یعنی Huracan STO قرار میگیرد. این لامبورگینی جدید، هوراکان تکنیکا نام گرفته و به ادعای سازنده، مختص آن دسته از رانندههایی است که به دنبال لذت هستند، البته با نهایت کلاسی که یک ابرخودرو موتور-وسط V10 میتواند ارائه دهد.
درست است که لامبورگینی هوراکان تکنیکا برپایه مدل Evo دیفرانسیل-عقب توسعه یافته اما به جای نمونه ۶۰۲ اسببخاری Evo نسخه ۶۳۱ اسببخاری موتور V10 لامبورگینی که مشابه نمونه بهکار رفته در STO است روی آن سوار شده. همچنین لامبورگینی مدعی است این موتور حال طنین تقویت شده و تیزتری در دورهای بالا دارد. اما برخلاف STO که ظاهری آماده برای نبرد دارد، مخصوصا به لطف بال عقب برافراشته در آسمان و دریچه مکش هوای روی سقف، طراحی ظاهری در Huracan Tecnica عادیتر است.
البته برای اینکه ظاهر این Lamborghini جدید، امروزیتر و مهیجتر جلوه کند، از طرح سپر جلو تهاجمیتری به نسبت Evo بهره میبرد که هواکشهای Y شکل طرفین آن بسیار شبیه به طرح چراغهای جلو ابرخودرو تولید محدود Sian و خودرو Terzo Millenio است. در مقایسه با مدل Evo، طرح شیشه های جانبی در هوراکان تکنیکا کمی تغییر یافته تا شبیه به شیشههای جانبی Essenza SCV12 شود. در ضمن، رینگ های ۲۰ اینچ الماس اختصاصی آن نیز بطور مشخص الهام شده از رینگ های مفهومی Vision GT لامبورگینی است. اما شاید تغییر محسوستر را در نمای عقب باید جستجو کرد جایی که از یک درپوش موتور فیبرکربنی با طرح جدا از شیشه عقب بهره گرفته شده و شاهد سپری با طراحی به مراتب تهاجمیتر هستیم که چراغهای Y-شکل جدیدی نیز در طرفین آن خودنمایی میکند.
این طراحی به مراتب تهاجمیتر، در کنار تاثیر ظاهری، در عملکرد خودرو نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال بال عقب به کار رفته در هوراکان تکنیکا اگرچه به اندازه بال عقب Huracan STO، بزرگ و تو چشم نیست، اما لامبورگینی مدعی است در مقایسه با مدل Evo تا ۳۵ درصد دانفورس بیشتر روی قسمت عقب بدنه اعمال میکند. ترکیب آن با عناصر آیرودینامیکی نظیر اسپویلر جلو و سطوح زیر بدنه تا ۲۰ درصد مقاومت بدنه در برابر جریان هوای مقابل را کاهش میدهد.
به اینها اضافه کنید تقریبا ۱۰ کیلوگرم وزن کمتری که هوراکان تکنیکا به نسبت مدل Evo دارد. این لامبورگینی جدید در ازای ۱.۳۷۹ کیلوگرم وزن خشک خود، ۶۳۱ اسببخار قدرت از موتور V10 تعبیه شده بین صندلیها و محور عقب میگیرد یعنی ۱ اسببخار در ازای هر ۲.۱۹ کیلوگرم وزن؛ نسبتی که این سوپراسپرت را قادر میسازد تا در ۳.۲ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت ساعت بگیرد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. البته میدانیم که مهمتر از اینها، عملکردی است که به لطف آیرودینامیک بهینهتر و نسبت بهتر وزن به قدرت در پیست ارائه خواهد کرد. در رسیدن به این مهم، قطعا بهرهمندی از محور عقب فرمانپذیر، سیستم توزیع هوشمند گشتاور، ترمزهای کربن-سرامیک و سیستم تنظیم حالت رانندگی LDVI نیز تاثیرگذار خواهند بود.
هنوز قیمتگذاری لامبورگینی هوراکان تکنیکا اعلام نشده اما گفته میشود اولین سری تولیدی تا اوایل پاییز تحویل مشتریان خواهند شد. در پایان پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازههای جهان خودرو و پیگیری اخبار و سوژههای خودرویی روز کشورمان، حتما اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟