بی‌وای‌دی دیگر خودرو بنزینی تولید نمی‌کند

بی‌وای‌دی که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی در چین به حساب می‌آید، تولید خودروهای صرفا بنزینی را برای همیشه متوقف کرد.

دوشنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
2023 BYD Frigate 07 جدیدترین محصول شرکت بی‌وای‌دی

چین طی سال های گذشته خودروسازان خود را بسیار خوب به ساخت و عرضه خودروهای برقی تشویق کرده و این را به خوبی می‌توان در جایگاه تقریبا دست‌نیافتنی این کشور در جمع تولیدکنندگان خودروهای برقی دید. همین مشوق هاست که بزرگترین سازنده خودروهای برقی در چین یعنی BYD را قادر ساخته تا تولید خودروهایی که صرفا متکی بر پیشرانه بنزینی هستند را برای همیشه متوقف سازد. محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید بی‌وای‌دی ماه گذشته میلادی توانست ۵۳.۶۶۴ دستگاه از انواع خودروهای برقی خود را در چین به فروش برساند. اگر خودروهای پلاگین-هایبرید را هم به این آمار اضافه کنیم، مجموع فروش ماه مارس ۲۰۲۲ شرکت BYD در چین به عدد ۱۰۴ هزار و ۸۷۸ دستگاه می‌رسد.

با این توضیحات، بی‌دلیل نیست که بی‌وای‌دی تصمیم به توقف تولید خودرو با پیشرانه صرفا بنزینی گرفته تا تمرکز خود را بطور کامل به توسعه و عرضه خودروهای پاک بکند. متناسب با همین ماموریتی که در پیش‌گرفته، نامگذاری خودروهای BYD نیز در نوع خود بسیار جالب توجه هستند. برای مثال، این خودروساز مدل های پلاگین‌هایبرید خود را در سری Warship (ناو جنگی) و خودروهای تمام‌الکتریکی خود را در سری Marine Life (زندگی دریایی) عرضه می‌کند. یکی از جدیدترین تولیدات این برند هم که یک سدان پلاگین-هایبرید است، Destroyer 05 یا به زبان خودمان، نابودگر ۰۵ نام گرفته که بیشتر برازنده یک ناو جنگی تا خودرویی که ساخته شده تا کمترین آسیب زیست‌محیطی را به کره زمین وارد سازد.

البته وقتی به خصوصیات فنی این خودرو جدید نگاه می‌کنیم، کاملا مشخص است که بی‌وای‌دی با این نام‌گذاری می‌خواهد لرزه بر اندام رقبا بیاندازد چراکه مثلا با وجود پلاگین-هایبرید (PHEV) بودن، می‌تواند تا ۱۲۰ کیلومتر را در حالت تمام‌الکتریکی بپیماید که در مقایسه با پلاگین-هایبرید های هم‌رده، بُرد پیمایش تمام‌الکتریکی قابل‌توجهی است.

اعلام توقف تولید خودروهای صرفا بنزینی توسط بی‌وای‌دی در حالی اتفاق می‌افتد که این خودروساز چینی تصمیم دارد تا ۲۰۴۰ تولید خودروهای پلاگین-هایبرید (بنزینی-برقی) را نیز متوقف سازد. و این یعنی BYD در آینده نزدیک به یک برند تمام‌الکتریکی خودرو تبدیل خواهد شد. از دیگر خودروسازان بزرگی که تا ۲۰۴۰ به تولید خودروهای بنزینی و یا دیزل پایان خواهند داد می‌توان به جگوار-لندروور، ولوو، فورد و مرسدس-بنز اشاره کرد.

با تمام اینها اما بی‌وای‌دی تاکید دارد که تولید قطعه برای خودرو های بنزینی تولید شده توسط این خودروساز چینی از سال ۲۰۰۳ تا به امروز، متوقف نخواهد شد و این یعنی جای نگرانی برای مالکین خودروهای بنزینی بی‌وای‌دی از این نظر نیست. خدمات‌دهی به این خودروها توسط نمایندگی‌های رسمی بی‌وای‌دی نیز قرار نیست متوقف شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟