مدل اسپرتی‌تر لاماری ایما با موج گرما آمد

کراس‌اوور کامپکت فورتینگ T5 Evo که ما با نام لاماری ایما می‌شناسیم، هنوز به بازار ایران نرسیده برای چینی‌ها ژستی اسپرتی‌تر به خود گرفته.

دوشنبه - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
2022 Forthing T5 EVO Heatwave

دانگ‎فنگ فورتینگ مدل جدیدی از کراس‌اوور جذاب و خوش‌چهره T5 EVO را با پسوند موج گرما در سه سطح تجهیزاتی مختلف در چین عرضه کرده است. این مدل در مقایسه با T5 Evo عادی که با نام لاماری ایما به بازار کشورمان نیز راه یافته، کیت ظاهری اسپرتی‌تری داشته، بصورت اختصاصی با یک رنگ بدنه زرد جذاب موسوم به موج گرما عرضه می‌شود. البته با وجود ظاهر اسپرتی‌تر، محرک Forthing T5 Evo Heatwave کماکان همان ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ است که چندان نمی‌تواند آدرنالین‌ساز باشد.

همانطور که اشاره شد، در کنار رنگ بدنه اختصاصی زرد موج گرما، کیت ظاهری متفاوتی نیز برای این مدل از Forthing T5 Evo طراحی شده که جلوه تهاجمی‌تر به بخش های زیر سپر جلو، رکاب‌های جانبی و زیر سپر عقب داده. رنگ سیاه براق این بخش‌ها که باریکه‌هایی همرنگ بدنه نیز بر روی خود دارند باعث می‌شود طراحی ظاهری هیجان بیشتری نسبت به نمونه های عادی T5 Evo داشته باشند. البته این را هم باید اذعان داشت که Forthing T5 Evo (یا همان لاماری ایما خودمان) در حالت عادی هم ظاهر اسپرتی و جذابی دارد.

مکمل کیت بدنه و رنگ اختصاصی، ست رینگ های ۱۹ اینچ با طرح دو رنگ است که بطور مشخص به حس و حال اسپرتی Forthing T5 Evo Heatwave می‌افزاید. حال که بحث این حس و حال اسپرتی است، بد نیست بدانید خروجی های دوبل سیستم اگزوز که در طرفین دیفیوزر زیر سپر خودنمایی می‌کنند، تزئینی نبوده، متصل به منبع اگزوز هستند. برخلاف طراحی ظاهری اما در فضای داخلی، تغییرات محدود شده به استفاده از تریم و پوشش‌هایی که کمی هیجان بیشتر در کابین تزریق می‌کنند مثل پوشش چرم ناپا سرخ رنگ صندلی‌ها که کاملا متضاد با رنگ تیره تریم طرح فیبرکربن داشبورد و سطوح سیاه براق کنسول میانی و دریچه‌های سیستم تهویه است.

مدل اسپرتی‌تر Forthing T5 Evo Heatwave یا همان لاماری ایما خودمان در سه سطح تجهیزاتی در چین عرضه می‌شود که به ترتیب عبارتند از تیپ پلتینوم با قیمت ۱۰۸.۹۰۰ یوان (۱۷.۱۰۹ دلار)، تیپ الماس با قیمت ۱۱۹.۹۰۰ یوان (۱۸.۸۳۷ دلار) و تیپ ستاره با قیمت ۱۳۰.۹۰۰ یوان (معادل ۲۰.۵۶۶ دلار).

محرک Forthing T5 Evo Heatwave یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر است که با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۸۵ نیوتن‌متر را دارد. این موتور ساخت میتسوبیشی به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ گترگ از نوع خیس متصل بوده، شتاب صفر تا صد ۹.۵ ثانیه به این همزاد اسپرتی‌تر لاماری ایما می‌دهد. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر Forthing T5 Evo Heatwave را مشاهده کنید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌های جهان خودرو و پیگیری اخبار و سوژه‌های خودرویی روز کشورمان، حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟