اجماع جهانی خودروسازان علیه حمله نظامی روسیه به اوکراین

تویوتا و هوندا فعالیت های خود در کشورهای درگیر جنگ را به حالت تعلیق درآوردند، استلانتیس اما از کمک یک میلیون یورویی به اوکراین خبر داد.

جمعه - ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
اجماع جهانی خودروسازان علیه حمله نظامی روسیه به اوکراین

با تدوام جنگ در اوکراین، خودروسازان بیشتری نسبت به این حمله نظامی روسیه اعلام انزجار می‌کنند و در طرف مقابل، از حمایت مالی اوکراین خبر می‌دهند. تویوتا و هوندا به تازگی اعلام کردند که فعالیت های خود در دو کشور را به حالت تعلیق درآورده‌اند. استلانتیس اما پا را فراتر نهاده و به جمع خودروسازانی پیوسته که کمک‌های بشردوستانه قابل‌توجهی به طرف جنگ‌زده داشته‌اند.

تویوتا به تازگی اطلاعیه ای منتشر کرده که از تعطیلی ۳۷ نمایندگی فروش ایین برند در شهرهای مختلف اوکراین خبر می‌دهد. این اطلاعیه همچنین حاکی از تعطیلی ۱۶۸ نمایندگی فروش تویوتا در روسیه و سایت تولیدی این خودروساز ژاپنی در سنت‌پترزبورگ است که کمری و RAV4 را برای بازار روسیه تولید می‌کند. این سایت تولیدی تویوتا امروز (۹ مارس ۲۰۲۲) فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورد. واردات خودروهای Toyota به روسیه نیز به دلیل آنچه که اختلالات در شبکه توزیع اعلام شده، متوقف می‌شود. البته در مورد تغییر استراتژی فروش تویوتا در روسیه فعلا خبر یا اطلاعیه ای منتشر نشده.

هوندا سایت تولید در روسیه و یا اوکراین ندارد، اما به گزارش Automotive News تصمیم به توقف صادرات خودرو و موتورسیکلت به روسیه را گرفته. البته یک سخنگوی هوندا اعلام کرده فعالیت های این خودروساز و موتورسیکلت ساز بزرگ ژاپنی در روسیه با بازگشت وضعیت به حالت عادی، ادامه خواهد یافت. همین گزارش حاکی از این است که مزدا هم ارسال محموله به سایت تولیدی خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده.

برخلاف تویوتا و هوندا که صرفا به توقف فعالیت ها در دو کشور روسیه و اوکراین بسنده کرده اند، استلانتیس طی اطلاعیه ای از اهدای ۱ میلیون یورو به اوکراین در قالب کمک های بشردوستانه خبر داد. این کمک استلانتیس به اوکراین از طریق یک بنیاد غیردولتی در این کشور مدیریت خواهد شد. بد نیست بدانید این اتحاد بزرگ خودرویی در حال حاضر ۷۱ کارمند در اوکراین دارد. مدیرعامل استلانتیس، کارلوس تاوارس در این مورد گفت: “استلانتیس خشونت و جنگ‌طلبی را محکوم می‌کند و در این زمان درد و اندوه بی‌سابقه، اولویت ما سلامتی و امنیت کارمندان اوکراینی ما و خانواده آنهاست.” وی در ادامه افزود: “تجاوزی نظم دنیا را که همین حالا هم از سر بی‌تدبیری متزلزل است، صورت گرفته. خانواده استلانتیس که متشکل از ۱۷۰ ملیت است، با ناراحتی فرار شهروندان از کشور خود را به نظاره نشسته. حتی با وجود اینکه ابعاد تلفات هنوز مشخص نیست، تلفات انسانی قابل تحمل نخواهد بود.”

پیرو این اخبار، سه روز پیش بود که جیم فِیرلی، مدیرعامل فورد از تعلیق فعالیت های این خودروساز آمریکایی در روسیه و اهدای کمک ۱۰۰ هزار دلاری به بنیاد جهانی کمک به اوکراین خبر داد. مرسدس-بنز، فولکس‌واگن و پورشه، هریک کمک ۱ میلیون یورویی به اوکراین داشته‌اند. در همین راستا، دایملر تراک آ.گ، ولوو و جگوار-لندروور نیز از تعلیق فعالیت‌های خود در روسیه خبر داده‌اند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات