ساعتی پیش در کارخانه بهمن دیزل واقع در شهر صنعتی البرز استان قزوین، کامیون کشنده جدید گروه بهمن که با نام تجاری امپاور (Empower) و نام BD500 روی خط تولید رفته، رونمایی شد. این محصول جدید بهمن دیزل که قدرتمندترین کامیون کشنده مونتاژ داخل لقب میگیرد، در کنار پیشرانه قدرتمند از سطح بالای امکانات ایمنی و رفاهی بهره میبرد. گروه بهمن حساب ویژه برای سهمخواهی هرچه بیشتر از بازار کامیون های کشنده روی محصول جدید امپاور BD500 باز کرده و امیدوار است با این محصول و همچنین تولیدات سیبا موتور، بتواند سال آینده به ۵۰ درصد و در ۱۴۰۲ به ۷۰ درصد از سهم بازار کامیونهای کشنده کشورمان دست یابد.
محصول جدید بهمندیزل کشنده مدرن و بهروزی است که توسط شرکت مادر یعنی فوتون طی ۴ سال و بیش از ۱۰ میلیون کیلومتر تست جاده ای، مطابق با استاندارد های روز اروپا طراحی و مهندسی شده. در پس این ظاهر پر هیبت، یک موتور کامینز ۶ سیلندر محرک کامیون کشنده جدید امپاور BD500 است که دارای توربوشارژر، اینترکولر و سیستم تزریق مسقیم سوخت بوده، با حجم ۱۱.۸ لیتر، توان تولید ۴۹۰ اسببخار قدرت در دور ۱.۹۰۰ و ۲.۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینه در از دورهای پایین ۱.۱۰۰ دور در دقیقه را دارد. ترکیب این پییشرانه قدرتمند که استاندارد آلایندگی Euro 5 EEV را دارد، با گیربکس اتوماتیک ۲+۱۲ سرعته ZF نه تنها نویدبخش حضور یک محصول پرکشش و قابل اتکا برای کاربری های سنگین است، بلکه میتوان انتظار عملکرد بهینهتر از نظر مصرف سوخت و انتشار آلاینده های زیستمحیطی را از آن داشت.
از این نظر، توسعه محصول برپایه پلتفرمی که با استفاده از متریال و تکنولوژی های جدید، بار مرده یا DWT را در جهت راندمان و کارآیی بهینهتر و مصرف کمتر سوخت، به شکل محسوسی کاهش داده نیز بیتاثیر نخواهد بود. در بحث ساختاری بد نیست اشاره ای هم داشته باشیم به تکنولوژی به کار رفته در ساخت اتاق امپاور BD500 که در کسب استاندارد UN ECE R29-03 در ایمنی سرنشینان خودروهای تجاری نقش بسزایی داشته. اتاق کامیون کشنده امپاور BD500 از فولاد استحکام بالا با ضخامت یک میلیمتر ساخته شده و از آنجایی که در قسمت جلو، قابلیت جمعشوندگی تا ۲۰۰ میلیمتر در هنگام تصادف را دارد، میتواند در برخوردهای شدید نقش Crumple Zone را ایفا کرده، احتمال آسیب دیدن سرنشینان در هنگام تصادف را به شکل چشمگیری کاهش دهد.
برای تضمین هرچه بیشتر ایمنی، Empower BD500 با سیستم های ایمنی فعالی نظیر کنترل پایداری الکترونیک، سیستم هشدار احتمال برخورد از جلو، ترمز اضطراری هوشمند و هشدار حرکت در بین حطوط عرضه میشود که در کنار بهرهمندی از ترمزهای دیسکی پنوماتیک با توزیع الکترونیک نیروی ترمز و ASR عرضه میشود. و کافی است بهرهمندی از ترمز موتور و ریتادر گیربکس ۵ حالته ZF، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سیستم کنترل فشار باد تایرها که البته مورد آخر، بصورت آپشنال قابل سفارش است را نیز به این ویژگی ها اضافه کنید تا به محصولی برسید که حداقل روی کاغذ یکی از ایمن ترین کشنده های مونتاژی حال حاضر لقب میگیرد.
از نظر ویژگیها و امکانات رفاهی نیز کامیون کشنده جدید امپاور BD500 در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. محصول قرار است با کابین جادار و ارگونومیکی که در کنار ارتفاع بسیار خوب جهت سهولت جابجایی، دارای دو تختخواب، و فضا های متعدد برای بارها و اقلام مختلف است، تولید و عرضه شود. از متریال خوبی نیز در ساخت فضای داخلی بهره گرفته شده که با توجه به زمان بسیار زیادی که راننده قرار است در آن سپری کند، میتواند در ارائه یک تجربه خوب از کار با کامیون کشنده امپاور BD500 بسیار تاثیرگذار باشد.
تعلیق بادی اتاق در چهار نقطه، جک بالابر برقی کابین، سانروف برقی، یخچال، آفتابگیر داخلی و خارجی، مولتیمدیا، کروزکنترل، کنترلگرهای چندمنظوره روی غربیلک فرمان، بخاری درجا، آینه های جانبی دارای گرمکن، تاخوگراف، تنظیم گاز درجا، سیستم کمکی استارت بیرون از کابین، بوق شهری و برون شهری، دیلایت و تهویه مطبوع اتوماتیک از جمله امکاناتی هستند که بهمن دیزل بصورت استاندارد در کامیون کشنده امپاور BD500 عرضه میکند. همچنین در صورت تمایل مشتری، امکان سفارش با کولر درجا و سیستم کنترل فشار باد تایرها (که پیشتر اشاره شد) برای این محصول وجود دارد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که در کنار بهرهمندی از پیشرانه قدرتمند و کارآمد، سطح بالای امکانات و یک ماهیت مدرن و بهروز، امکان تامین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک (حمل سوخت و …) بر اساس گواهی اخذ شده استاندارد اروپا (R105) در صورت درخواست مشتری نیز از دیگر ویژگی های حایز اهمیت محصول جدید Empower BD500 بهمن دیزل است.
در پایان بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به ابعاد و اوزان محصول تجاری جدید بهمندیزل. این کامیون کشنده دارای طول بدنه ۶.۰۸۵ میلیمتر، عرض ۲.۵۰۰ میلیمتر و ارتفاع ۳.۹۰۰ میلیمتر بوده، بر روی دو محور به فاصله ۳.۶۰۰ میلیمتر سوار است. برای محورها، در جلو حداکثر ظرفیت ۷.۳ تن و در عقب حداکثر ظرفیت ۱۳ تن اعلام شده و وزن مجموع ترکیبی ناخالص محصول نیز ۴۵ تن میباشد. اما وزن ناخالص مجاز قانونی، ۴۴ تن اعلام شده. ذکر این نکته نیز ضروی است که وزن خالص و ناخالص خودرو به ترتیب ۷.۳ و ۱۸ تن میباشد.
بهمن دیزل قرار از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۴ اسفند اولین بخشنامه فروش نقدی کامیون کشنده امپاور BD500 را فعال کند. در این طرح که تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۶ اسفند یا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت، قیمت تمام شده محصول ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده. موعد تحویل نیز هفته دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خواهد بود. برای اولین مرحله فروش نقدی کامیون کشنده امپاور BD500، بهمن دیزل سود مشارکت لحاظ نکرده، اما طرح مشمول سود انصراف ۱۳ درصدی است که بصورت سالانه لحاظ میشود. در ضمن، در صورت تاخیر در تحویل خودرو به مشتری از سوی شرکت، ۲.۵ درصد جریمه تاخیر بصورت ماهانه متوجه شرکت خواهد شد.
بهمن دیزل برای کامیون کشنده امپاور BD500 گارانتی ۲ ساله در نظر گرفته که معادل ۲۰۰ هزار کیلومتر پیمایش میباشد. یک سال یا ۵۰ هزار کیلومتر نیز مدت زمان یا پیمایشی است که در آن، سرویس رایگان به محصول تعلق میگیرد. ۳۸ عاملیت مجاز در سراسر کشور نیز آماده خدمات دهی به این محصول تجاری جدید گروه بهمن هستند. در ادامه میتوانید گالری تصاویر Empower را مشاهده کنید. در ضمن، پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازه های دنیای خودروهای تجاری و کار و آگاهی از تازهترین شرایط فروش شرکت های داخلی فعال در این حوزه، حتما اینستاگرام فارسیتراک را دنبال کنید.
انتهای پیام
سلام کارخانه ورشکست نکنه ۲۰۰۰۰۰کیلومترخدایی خیلیه چنی ها ۸۰۰۰۰۰تا ضمانت میکنن بنز ۱۸۰۰۰۰۰ تا واقعا ارزش خریدن داره اونم ۳ملیارد ب خدا بنزهای ۵۰سال پیش رو یکبارتعمیرکنید حداقل ۵۰۰۰۰۰تا بدون هیچ ایرادی راه میرن من ماندم چرا ب زور میخوایم خودمون رو گول بزنیم بگیم ما هم هستیم حتی افغانستان هم حاطر نیست اینارو ازما بخرن ما چقدربدبختیم
سلام
وقتتون عالی
خواستم بگم شرکت های مختلف مثل بهمن دیزل یا مایان یا ماموت که سیتراک میزند و یا فتون و به طور کلی بیشتر کشنده های تولیدیه ایران موتورشان کومنز می باشد که این موتور را در کشور های مختلف روز جهان مثل اروپا ان را قبول ندارند با وجود اینکه هروز به جایی اینکه نزدیک به کشنده های اروپایی در ایران رونمایی شود و به تولید برسد روزانه کشنده های بی کیفیت به بازار اضافه می شود هم اکنون که در دنیا سه کشنده ابر قدرت باهم سره فناوری های موجود در خودرویشان مثل رادار قدرت الیاژ و کلی حالت های رفاهی دیگر باهم رقابت می کنند در بازار ایران سر شکل و قیافه کشنده ها رقابت میکنند حال با این شرایط چرا منه راننده ایرانی باید حتی در مورد این کشنده های چینی اطاعات بدست اورم که از حجوم واقعه اگاه هستم
باسلام همه اینا که دوستامون اشاره کردن درسته ولی جهنم فقط من موندم چرا نباید فقط راننده های فعال که مدارک تکمیل دارن ثبت نام کنن فقط شدا منبع درآمد دلال ثبت نام میکنه یک میلیارد گرونتر میده به راننده بدبخت خاک بر این مملکت
باسلام همه اینا که دوستامون اشاره کردن درسته ولی جهنم فقط من موندم چرا نباید فقط راننده های فعال که مدارک تکمیل دارن ثبت نام کنن فقط شدا منبع درآمد دلال ثبت نام میکنه یک میلیارد گرونتر میده به راننده بدبخت خاک بر این مملکت بااین مسوولینش
از ما ایرانیها بدبخت تر نداریم.اشغالهای چینی رو با بیشترین قیمت در دنیا میخریم.