جدیدترین محصول MG یک عقرب سمّی است

ام‌جی ۵ اسکورپیو برداشتی اسپرتی‌تر از سدان جمع‌وجور MG 5 است که می‌خواهد با ظاهر تهاجمی‌تر و یک کابین مدرن، نسل جوان چین را مجذوب خود کند.

شنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
MG 5 Scorpio 2022

ام‌جی به تازگی تصاویری از فضای داخلی MG 5 Scorpio منتشر کرده است. این محصول جدید که مدل بازنگری شده تازه‌ترین نسل سدان کامپکت ام‌جی است، هم در ظاهر کمی تهاجمی‌تر شده و هم در فضای داخلی حس و حال مدرن تر و تکنولوژیک تری دارد، مخصوصا به لطف طرح نمایشگر دوتایی ۱۲.۳ اینچ ایستاده بر روی داشبورد جدید این خودرو که یکی مختص نشانگرهای پشت فرمان است و دیگری، نمایشگر اصلی سسیستم اطلاعات و سرگرمی است. همچنین باید به بهره‌مندی MG 5 Scorpio از سقف تماما شیشه‌ای و صندلی‌های یک‌تکه اسپرت جدیدی اشاره کرد که در کنار طرح کنسول میانی بازنگری شده، تاکید بیشتری دارد بر ماهیت اسپرتی و جوان‌پسندی که ام‌جی دوست دارد به این سدان کامپکت خود بدهد.

در طراحی ظاهری این مدل اسپرتی و جذاب از نسل جدید MG 5 یک نکته بسیار جلب نظر می‌کند و آن، نگاه مشخصی است که طراحان این برند چینی به هویت بصری اینفینیتی داشته اند. خروجی این نگاه مشخص نیز در طرح تهاجمی تر سپر جلو و بال عقب کاملا مشهود است. اما در یک چیز جای بحث وجود ندارد و آن هم جذابیت خاصی است که با همین الگوبرداری به MG 5 Scorpio بخشیده اند. و در این بین، تاثیر طراحی متفاوت و باریک تر چراغ های جلو، رینگ های مهیج و بازطراحی سپر و چراغ‌های عقب در رسیدن به این ژست جذاب و هیجان‌انگیز را نیز نباید فراموش کرد.

برخلاف ظاهر اسپرتی‌تر، MG 5 Scorpio در مقایسه با MG 5 های عادی، توان آنچنان بیشتری ندارد. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، قدرت پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو آن که به 15C4E تغییر نام داده، ۱۸۱ اسب‌بخار است یعنی ۸ اسب‌بخار بیشتر از MG 5 عادی. اما همین خروجی نیز برای سدان کامپکت ۱.۳۳۰ کیلوگرمی که طول بدنه‌اش، ۴.۶۹۵ میلیمتر است و بر روی دو محور به فاصله ۲.۶۸۰ میلیمتر سوار است، کمی بیشتر از کافی به نظر می‌رسد، مخصوصا اگر بدانید در همین فاصله ۲.۶۸۰ میلیمتری بین دو محور نیز اتفاقات بسیاری افتاده که بارزترین آنها، بازطراحی مجموعه داشبورد و کنسول میانی برای رسیدن به یک حس اسپرتی‌تر و در عین حال، مدرن‌تر است.

در این مورد به نمایشگر دوتایی متصل به هم بر روی داشبورد و صندلی های Zero-Gravity اشاره کردیم، بد نیست به شیب طرح مهیج کنسول میانی که به سبک پُشت‌بند های معلق، با یک شیب هیجان‌انگیز به داشبورد متصل شده نیز اشاره کنیم. این طراحی که مشخصا طراحی کنسول میانی تولیدات پورشه را در ذهن تداعی می‌کند، در ترکیب با طرح صندلی ها و انتخاب متریال و رنگ، همانطور که در ابتدای نوشتار نیز اشاره شد، تاکید بیشتری دارد بر ماهیت اسپرتی و جوان‌پسندی که ام‌جی دوست دارد به این سدان کامپکت خود بدهد. حتی در دوخت چرم و تریم نیز همسو با این رویکرد عمل شده.

هنوز اطلاعات عملکردی ام‌جی ۵ اسکورپیو منتشر نشده اما با توجه به اینکه MG 5 عادی در ۸.۱۷ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد، احتمالا باید انتظار صفر تا صد ۸ ثانیه‌ای از MG 5 Scorpio داشته باشیم. حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. احتمالا ام‌جی قصد دارد این سدان کامپکت اسپرت خود را در محدوده قیمت ۱۰۰ هزار یوان (۱۵.۸۰۰ دلار) به بازار عرضه کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟