برخلاف بالا و پایین های بسیاری که ۲۰۲۰ برای صنعت حمل و نقل داشت، موتورسیکلتساز ها سال خوبی داشتند و بامو موتوراد نیز از این قاعده مستثنی نبود. البته تعجبی هم ندارد. این که با اوج گرفتن پاندمی کرونا، افراد بیشتری به سمت حمل و نقل شخصی روی بیاورند، چندان هم دور از ذهن نبود و با توجه به محدودیت های ترددی که در شهرها، بهویژه کلانشهرها وجود دارد، موتورسیکلتها از اقبال بیشتری برخوردار شدند. با این مقدمه، میخواهیم بگوییم ۲۰۲۱ برای بامو موتوراد حتی از ۲۰۲۰ هم بهتر بوده.
ابتدا بد نیست یک فلشبک به ۲۰۲۰ بزنیم، سالی که با تمام مشکلات صنعت، بخش موتورسیکلتسازی بامو توانست ۱۶۹.۲۷۲ دستگاه انواع موتورسیکلت را در بازار های جهانی به فروش برساند. یعنی اگر آمار فروش ۲۰۱۹ که عدد ۱۷۵.۱۶۲ دستگاه بود را کنار میگذاشتیم، ۲۰۲۰ بهترین سال در تاریخ فعالیت های این موتورسیکلتساز آلمانی به حساب میآمد. با انتشار آمار فروش سال ۲۰۲۱، مشخص شد بامو موتوراد از ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هم عملکرد بهتری داشته و توانسته در مجموع ۱۹۴.۲۶۱ دستگاه موتورسیکلت به فروش برساند. این بهترین رکورد فروشی است که بخش موتورسیکلتسازی بامو در تاریخ ۹۹ ساله فعالیتهای خود کسب کرده.
طبق معمول، محبوبترین محصول BMW Motorrad در سال ۲۰۲۱ نیز BMW R1250 GS بوده که از آغاز عرضه در سال ۲۰۱۹، همواره محبوبیت خاصی بین موتورسواران در بازارهای مختلف جهانی دارشته. در این دنیای تغییرها که تقریبا هیچ چیزی ثابت نمیماند، همین نشان از قابلیتها و دوام بالای BMW R1250 GS دارد؛ موتورسیکلت دوالاسپرتی که نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه از فروش سال ۲۰۲۱ بامو موتوراد را به خود اختصاص داده است. در کنار این مدل، R1250 RT و R18 نیز به همراه S1000 R با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شدند.
بررسی ها نشان میدهد که ۲۰۲۲ نیز سال بسیار پرباری برای بخش موتورسیکلتسازی بامو خواهد بود. بخشی از آن، به دلیل برداشت منحصربفرد این موتوسیکلتساز آلمانی از آینده نزدیک حمل و نقل روی دو چرخ است که با CE-04 به نمایش درآمد. بامو با ساخت اسکوتر های برقی غریبه نیست و پیشتر C Evolution را به بازار عرضه کرده اما مشکل این است که C Evolution جدای از پیشرانه برقی، چیزی متفاوت از اسکوترهای بنزینی سری C ارائه نمیکرد. اما با CE-04، بامو موتوراد هم معیارهای تازه برای طراحی اسکوترهای برقی معرفی میکند، و هم تکنولوژی این رده از موتورسیکلتها را به شکل چشمگیری ارتقاء میدهد. البته با توجه به قیمت نسبتا بالایی که BMW Motorrad برای CE-04 در نظر گرفته (نزدیک به ۱۲ هزار دلار)، دقیقا نقطه مقابل صفت “ارزانقیمت و لذتبخش” است که از یک اسکوتر انتظار میرود.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟